آرایش و زیبایی

راهنمای خرید مرطوب‌ کننده

یک کرم مرطوب‌کننده خوب باید دارای ویژگی‌هایی باشد که به بهبود و حفظ رطوبت و سلامت پوست کمک کند. مصرف مرطوب‌کننده‌ها باید حتماً روزانه باشد تا پوستتان را شاداب نگه دارد.

بخش مهمی از پوست انسان، از آب تشکیل شده است؛ بنابراین یکی از دلایل زیبایی و شادابی، حفظ رطوبت پوست است.

عواملی مانند شوینده‌ها، گرما و سرما آلودگی هوا، نور خورشید، بیشترین آسیب را برای پوست ایجاد می‌کنند. با زندگی سالم همراه شوید تا ویژگی‌های یک مرطوب‌کننده خوب را مرور کنیم:

حاوی مواد مرطوب‌کننده باشد

یک کرم مرطوب‌کننده باید حاوی مواد مرطوب‌کننده مانند گلیسیرین و روغن‌های طبیعی مثل روغن‌های آووکادو یا جوجوبا باشد. این مواد به پوست کمک می‌کنند تا رطوبت خود را حفظ کرده و نرم و لطیف باقی بماند. وجود روغن آرگان برای پوست نقش رطوبت‌رسانی را دارد و به حفظ رطوبت در لایه‌های عمقی پوست کمک می‌کند. ویتامین C و عصاره آووکادو، مانع از بروز چروک و پیری زودرس پوست شما می‌شود.

آنتی‌اکسیدان داشته باشد

یک کرم مرطوب‌کننده خوب باید دارای عوامل ضدالتهاب و آنتی‌اکسیدان مانند ویتامین E، C یا آلوئه‌ورا باشد. این عوامل کمک می‌کنند تا پوست از آسیب‌های خارجی محافظت شود و سلامت آن حفظ شود.

آبرسان لایسل مدل لایت هیدراسل مخصوص پوست‌های چرب و مستعد آکنه است که سبب رطوبت‌رسانی طولانی‌مدت و مؤثر به پوست می‌شود. این کرم غنی از هیالورونیک اسید، ویتامین آ، گروه ویتامین‌های ب و ویتامین سی و حاوی میتوکینیل به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی است که این ترکیب ضد آلودگی اثرات مخرب آلاینده‌ها را خنثی می‌کند.

بهترین مرطوب کننده
بهترین مرطوب کننده پوست

حساسیت‌زا نباشد

یک کرم مرطوب‌کننده خوب باید بدون عطر، رنگ و مواد شیمیایی آلرژی‌زا باشد تا احتمال ایجاد حساسیت در پوست به حداقل برسد. کرم مرطوب‌کننده درمان خشکی و اگزما میلیتو یک مرطوب‌کننده بسیار قوی مناسب پوست‌های خشک، خیلی خشک است.

این کرم برای تمام فصول تولید شده است. در این مرطوب‌کننده از روغن جوجوبا، آلوئه‌ورا و اوره استفاده شده که در درمان بیماری درماتیت آتوپیک بسیار مؤثر است.

سریع جذب شود

یک کرم مرطوب‌کننده خوب باید به‌سرعت در پوست جذب شود به شما احساس چسبندگی یا روغنی بودن ندهد. کرم مرطوب‌کننده دوتینی (مخصوص پوست‌های چرب) سریع جذب پوست می‌شود آن حس سنگینی پس از مصرف مرطوب‌کننده‌ها روی پوست را ندارد.

مناسب برای نوع پوست شما باشد

هر نوع پوست نیازهای خاص خود را دارد، قبل از خرید کرم نوع پوست خود را بشناسید و از نظر چرب، خشک، حساس یا مختلط بودن پوست، از مناسب‌بودن کرم برای نوع پوست خود اطمینان حاصل کنید.

رطوبت پوست را حفظ کند

یک کرم مرطوب‌کننده خوب باید تأثیر طولانی‌مدت داشته باشد و رطوبت پوست را تا ساعات طولانی حفظ کند. برند لافارر یک کرم رطوبت‌رسانی طولانی‌مدت را تولید کرده که علاوه بر پوست صورت مناسب پوست دست شما هم بوده و در طولانی‌مدت رطوبت پوست را حفظ می‌کند.

درواقع استفاده از یک کرم مرطوب‌کننده که مناسب نوع پوست شما باشد به پروسه نگهداری و بهبود سلامت پوست کمک می‌کند و از آسیب‌های خارجی محافظت می‌کند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا