آرایش و زیبایی

راهنمای انتخاب عطر

بهترین عطرهای سال را بشناسید

برای خرید عطر هرکس ویژگی خاص منحصر به فرد خودش را دارد. عده ای از قبل می دانند چه عطری می خواهند و عده ای در فروشگاه عطر انتخاب می کنند. اگر شما نیز به راهنمای انتخاب عطر نیاز دارید با زندگی سالم همراه باشید.

شرکت‌های سازنده معتبر در تمام دنیا برای خودشان قوانینی دارند که در کنار سایر مشخصه ها، خانواده عطر را هم ذکر می‌کنند. اگر احتمالا این عنوان را روی شیشه عطری ندیدید نگران نشوید و با یک سوال فروشنده حرفه ای راه را نشانتان می‌دهد.

بعضی از عطرها در سال 2020 تا دها هزار دلار قیمت دارند. سه دلیل عمده موجب این گرانی می شود که عبارتند از : مواد نایاب، هزینه بازاریابی، و بسته بندی گران قیمت. در ادامه شما را با گران ترین عطرهای دنیا در سال 2020 آشنا می کنیم.

کلایو کریستین نامبر وان

عطرهای کلایو کریستین بسیار با کیفیت هستند. در اوایل ساخت این عطر گران ترین عطر در تمام دنیا بود. دو نوع از این عطر وجود دارد: فلورال شرقی برای زنان و وودی شرقی برای مردان.

ترکیبات این عطر آویشن، هل، عصاره سیسیلی، ترنج و گا وانیل است. شیشه این عطر دست ساز و از ططلای 18 عیار است و با روکش نقره و یک نگین تزئین شده است. قیمت هر اونس عطر کلایو 2150 دلار است.

 دی کن ان وای ( DKNYGolden Delicious )

این برند گران ترین برند عطر دنیا است که توسط طراح مشهور DKNY در همکاری با طراح جواهرات مارتین کاتز ایجاد شده است. هر اونس از این عطر یک میلیون دلار قیمت دارد. دلیل گرانی این نوع عطر استفاده از جواهرات گرانبها مانند الماس و یاقوت در بطری آن است. هر سنگ به صورت دستی در جای خود قرار داده شده است و برای ساخت این عطر 1500 ساعت زمان سپری شده است.

کلایو کریستین نامبر وان

این عطر  زنانه ترکیبی از وانیل، دارچین، گل یاسمنگل یلانگ، گل یاسریشه زنبق زرد و روغن رز است. وقتی این عطر را بزنید مطمئنید که شبیه اله یانونآفرودیت به نظر می رسید.

شیشه این عطر از مواد بسیار شکننده ساخته می شود که در صورت بی دقتی در فرایند ساخت به راحتی می شکنند. گردنه این عطر از یک طلای 18 عیار و 5 گرم الماس تزئین شده است. قیمت هر اونس از این عطر 12721.89 دلار است.

عطر باکارا

قیمت هر اونس عطر باکارا 6800 دلار است. باکارا در اصل یک سازنده کریستال شیشه ای بود که در سال 1990 وارد صنعت عطر سازی شد. این عطر در یک شیشه بلوری به شکل بسیار زیبایی بسته بندی می شود. برای ساخت این عطر از موادی مانند کندر، میخک، هل و گل یاسمن استفاده میشود.

عطر شنل

شنل مشهورترین برند عطر است. شنل رایحه محبوبی دارد. بسته بندی این عطر نیز به شکل بسیار جذابی است. از ترکیبات این عطر گل رز، یاسمن است. هر اونس  عطر شانل 4200 دلار است.

 عطر هرمس 24 قابورگ

از این نوع عطر در هرسال فقط 1000 عدد تولید می شود. این عطر آرامبخش و قابلیت ماندگاری بالا دارد. رایحه فراموش نشدنی آن از عصاره عنیبه، چوب صندلریال وانیل، گل یاسمن و گل بهار نارنج است. قیمت هر اونس از این عطر 1500 دلار است.

مجله اینترنتی زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا