پزشکی و سلامت

دیابتی ها تا می توانند محصولات لبنی “پرچرب” بخورند!

 

چربی محصولات لبنی، مانند شیر و خامه، می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، محصولات لبنی پرچرب می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. چربی های موجود در رژیم غذایی ما نقش مهمی را در نوع 2 دیابت بازی می کنند.

 

یک مطالعه اخیر ارائه شده در نشست سالانه از انجمن اروپایی برای مطالعات دیابت در وین، اتریش نشان می دهد که مصرف محصولات لبنی پرچرب مانند شیر کامل و خامه، می تواند ما را از خطر ابتلا به دیابت  تا 23 درصد کاهش دهد.

 

دکتر Ulrika اریکسون محقق اصلی این تحقیق در بیانیه ای گفت: این کاهش خطر در مصرف زیاد محصولات لبنی با چربی بالا نه محصولات لبنی کم چرب در ارتباط است و این پزشک معتقد است محصولات لبنی پر چرب می توانند باعث افزایش متابولیسم بدن شوند.

 

اریکسون و همکارانش داده های خود را با استفاده از رژیم غذایی و سرطان هم گروهی مبتنی بر جمعیت که شامل 26930 شرکت کننده بین سنین 45-74 سال که 60 درصد از آنها زن بودند انجام دادند. پس از 14 سال پیگیری مشخص شد که مصرف چربی های خاص در مقایسه با چربی های حیوانی به طور کلی، چربی های خاص به فرآورده های لبنی ممکن است نقشی در پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 داشته باشند.

 

مطالعات قبلی نشان می دهد که مردم می توانند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 خود را با جایگزین کردن چربی های اشباع شده با چربی اشباع شده و چربی غیر اشباع کاهش دهند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا