پزشکی و سلامت

دکتر سعید جمالی: طول عمر و درصد موفقیت ایمپلنت چقدر است؟

دکتر سعید جمالی: طول عمر و درصد موفقیت ایمپلنت چقدر است؟

 

امروزه کاربرد ایمپلنت در دندانپزشکی ها بالا رفته است. خیلی از افراد خصوصا افراد مسن تر و یا افرادی که به هر دلیلی دندان دائمی خود را از دست داده اند به دلایل مختلف ایمپلنت میکنند. اما سوالی که برای خیلی ها پیش می آید این است که طول عمر ایمپلنت چقدر است؟ بعد از ایمپلنت چه رعایت هایی را باید انجام دهیم؟ به همین منظور با دکتر سعید جمالی به گفتگو نشستیم تا از زیر و بم ایمپلنت دندان باخبر شویم.

 

همه چیز درباره ایمپلنت

پاسخ دکتر سعید جمالی، ایمپلنتولوژیست: علم ایمپلنت، علم نوپایی است، ولی ایمپلنت‌های اولیه کارگذاری شده، در مراحل اولیه کشف و شناخت است و هنوز کارایی دارند؛ پس نمی‌توان برای ایمپلنت محدودیت عمر درنظر گرفت و از نظر علمی و از نظر عملکرد کمپانی‌های معتبر مادام‌العمر برای ایمپلنت‌ها را مطرح می‌کنند، ولی باید به این نکته توجه کرد که دندان خدادادی با عدم نگهداری مناسب می‌تواند دچار پوسیدگی و مشکلاتی شده و کشیده شود. حال اینکه ایمپلنت نیاز به بهداشت بهتری دارد، ولی در صورت اجرای طرح درمان مناسب و رعایت موارد بهداشتی تحت‌نظر بودن مداوم درمان را به صورت یک درمان مادام‌العمر درنظر می‌گیریم.

درصد موفقیت ایمپلنت چقدر است؟

ایمپلنت موفق‌ترین درمان پزشکی است که آمارهای جهانی درصد موفقیت حدود 90 تا 95درصد را ذکر می‌کنند که این نتیجه می‌تواند تحت شرایط مهارت و تجربه جراح و پروتزیست و لابراتوار و انتخاب سیستم تغییر کند و کمتر نیز شود؛ ولی درصد موفقیت بالایی همراه دارد.

آیا ایمپلنت هم دچار تخریب می‌شود؟

پایه ایمپلنت به‌دلیل سازگاری زیستی امکان پوسیدگی و تخریب ندارد؛ ولی طرح درمان اشتباه، انتخاب نامناسب سیستم، عدم ساخت پروتز مناسب، عدم رعایت شرایط ایمپلنت و عدم نگهداشتن مناسب می‌تواند باعث تخریب استخوان اطراف ایمپلنت و ناراحتی لثه اطراف ایمپلنت، التهاب و عفونت و از دست دادن ایمپلنت و حتی شکستن ایمپلنت شود. اگر بیماری اطراف ایمپلنت در مرحله اولیه تشخیص داده شود، امکان درمان ممکن است.

ایمپلنت
دکتر سعید جمالی: طول عمر و درصد موفقیت ایمپلنت چقدر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا