فرهنگ و هنر

در سوگ علی معلم / دنیای تصویر چگونه بی پدر شد

در سوگ علی معلم / دنیای تصویر چگونه بی پدر شد

در سوگ علی معلم / دنیای تصویر چگونه بی پدر شد

خبر در گذشت علی معلم به اندازه ای برای جامع های سینمای ایران دردناک بود که به یک واقعیت تلخ مطبوعاتی تبدیل شد . عیلی معلم علاوه بر تاثیر پذاری مستقیم در حوزه سینما با راه اندازی مجله ای به نام دنیای تصویر خدمت بزرگی به سینمای ایران کرد . متاسفیم که در مورد چنین بزرگواری از فعل گذشته استفاده می کنیم اما باید این گونه بنویسیم که علی معلم نه تنها فرزند سینما بود بلکه موتور محرک سینمای ایران به شمار می امد . معلم تنها یک اسپانسر و تهیه کننده سینما نبود بلکه حضور او در جشنواره های بین المللی و تضویق و پشتیبانی اش از اثار ایرانی در جشنواره های مختلف به یک ابژه فکری تبدیل شده بود .

در سوگ علی معلم / دنیای تصویر چگونه بی پدر شد

دوست نداریم بیش از این با استفاده از کلمات غیر قابل استقاده شخصیت این بزرگوار را توصیف کنیم اما به یاد داشته باشیم که میراث فرهنگی هنری کشورمان تا زمانی میراث به شمار می اید که زنده و پویا هستند و هنگامی که از میانمان رفتند دیگر ارزش مادی ندارند و یاد و نام انها را زنده نگه داشتن کار منفعلی است . خوب است به جای مخالفت های بی پایه و بی اساس از همدلی و همفکری بیشتر استفاده کنیم تا بتوانیم اندیشه های فرهنگی را به ارمان های اجتماعی تبدیل کنیم .

در سوگ علی معلم / دنیای تصویر چگونه بی پدر شد

از سوی دیگر علی معلم نام اشنای سینمای ایران بنیان گذار مراسمی چون جشن حافظ بود . جشنی که به جرات می توان گفت از کیفیت بالاتری نسبت به جشنواره فجر برخوردار است و باید در این زمینه هم نیز به مخالفت های بی جا و بی اساسی اشاره کرد که مثلا حزب انصار به راه انداخته اند و از پوشش بازیگران گرفته تا نحوه اجرای این مراسم را زیر سوال برده اند . علی معلم هرچه بود رفت امیدواریم با رفتنش سینمای ایران یتیم نشود .

در سوگ علی معلم / دنیای تصویر بی پدر شد

نویسنده : علی رفیعی وردنجانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا