پزشکی و سلامت

در روزهای ابری هم کرم ضد آفتاب فراموش نشود

 

خیلی‌ها با فرا رسیدن فصل زمستان دیگر کرم ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند، در صورتی که باید در هر یک از فصول سال از آن به عنوان محافظ در برابر اشعه‌ی نور خورشید مورد استفاده قرار بگیرد.

دکتر زهره تهران‌چی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بسیاری از افراد معتقدند که استفاده از کرم ضد آفتاب تنها برای فصل تابستان می‌باشد و دیگر فصل زمستان یا در کنار دریا زیاد مهم نیست، اما در روزهای ابری حتماً در فضای باز هنگامی که کار یا ورزش می‌کنید به علت عبور اشعه‌ی ماوراءبنفش اثرات مضری را در فرد دارد.

 

وی ادامه داد: این اشعه‌ها با عبور از ابر به علت طیف‌های نور خورشید می‌توانند سبب لک و سایر عوارض پوستی می‌شود.

 

این متخصص پوست در خصوص نوع پوست‌ها بیان کرد: نوع پوست هر فرد می‌تواند چرب، خشک و مرطوب باشد، در واقع در پوست‌های چرب باید فرد کرم ضد آفتاب فاقد چربی استفاده کند، برای پوست خشک کرم مرطوب، هنگام ورزش و شنا از کرم‌های ضد آفتاب خاص ورزش که آب تأثیری بر آن نگذارد مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی اظهار کرد: پوست کودکان به علت بافت چربی خیلی کمی که دارند، باید با کرم ضد آفتاب مختص کودکان با spf پایین از پوست‌شان محافظت کنند، تا کمتر در معرض نور خورشید قرار گیرند.

 

تهران‌چی گفت: رنگ پوست هم بی‌تأثیر در جذب نور نیست به صورتی که اگر رنگ پوست روشن باشد به علت رنگدانه‌های ملانین نور را بیشتر در خود جذب می‌کند، اما در افراد پوست تیره این مورد کمتر است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا