آرایش و زیبایی

درمان های رایج برای تیرگی دور چشم

 

روشهای پزشکی
1. مزوتراپی امروزه روش جدیدی به نام مزوتراپی با بهره‌گیری از جدید‌ترین و مؤثرترین داروهای موجود توانسته است در درمان کبودی و پف زیر چشم گام موثر بردارد از بین این داروها می‌توان به ویتامین k، رتینول، ویتامین C، داروهای بازکننده عروق خونی مثل آرتی شوک، انواع اسیدهای میوه‌ای مثل گلیکولیک اسید و مواد مغذی برای سلول‌های پوستی شامل اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه ضروری برای فعالیت سلول‌های پوستی اشاره کرد. البته این مواد پیش از این در انواع کرم‌ها و لوسیون‌های دور چشم به‌کار رفته و امتحان خود را پس داده‌اند اما از آنجایی که جذب این مواد از روی پوست با محدودیت‌هایی رو به رو است، تزریق زیر پوستی آنها به روش مزوتراپی درمان را بسیار مطمئن‌تر کرده است.

  1. شب قبل از خواب كرم دور چشم مناسب استفاده كنید .
    3. یکی دیگر از داروهای پرمصرف در تیرگی زیر چشم، مواد پرکننده و آب‌رسان است که قادر است خشکی و گودافتادگی پوست زیر چشم‌ها را به شکل قابل قبولی ترمیم کند.
    4. تزریق چربی درگودی زیر چشم باعث میشود تیرگی كمتر جلب توجه كند .شاید تزریق چربی درزیر پوست باعث شود خون جاری درعروق زیرپوست كمتر ازروی پوست نمایان شود.
  2. رعایت تغذیه صحیح علاوه بر مزوتراپی، قطع یا حداقل کاهش مصرف سیگار، کاهش مصرف نمک و مصرف سبزی‌ها و میوه‌های حاوی مواد آنتی‌اکسیدان مثل اسفناج نیز توصیه می‌شود.
    6. استفاده از پدهای گرم و سرد به‌صورت متوالی برای تحریک عروق خونی زیر چشم نیز روش مناسبی است، به شرط اینکه پدها خیلی داغ یا سرد نباشند
    7. همیشه در هنگام خروج ازمنزل ازعنیك آفتابی وكرمهای ضد آفتاب دورچشم استفاده كنید .
  3. جدیدترین روش ADO microporation درمان تیرگی دور چشم می باشد كه درآن از داروهای ضد تیرگی دورچشم Glycolic ,ritine ,vit Kو بعضی از داروهای گیاهی از طریق باز شدن كانال های پوستی توسط دستگاه به عمق 1mmپوست وارد می شوند این روش سریعتراز روش درمان موضعی عمل می كند. این درمان بدون درد ویا عارضه است وباید بسته به نیاز بیمار 3-5جلسه بصورت دوهفته یكبار تكرار شود .
    9- یکی دیگر از راه های خوب برای از بین بردن این مشکل استفاده از تکنولوژی پی ارپی می باشد که هر چند مراحل تحقیقاتی خود را می گذارند ولی به لحاظ تجربی اثر خوبی از خود نشان داده است ..

دکتر حمید وحیدی 

پزشک آنلاین

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا