پزشکی و سلامت

درمان قطعی دیابت

 

دانشمندان برای درمان دیابت نوع 1 به پیشرفت زیادی دست یافتند.

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دیابت نوع 1 به دلیل نابود شدن سلول هایی که مسئول کنترل میزان قند خون هستند توسط سیستم ایمنی بدن به وجود می آید و با دیابت نوع 2 که بیماری شایع تری است تفاوت دارد.

 

گروهی از پژوهشگران در موسسه سلول های بنیادی دانشگاه هاروارد موفق شدند با استفاده از سلول های بنیادی صدها میلیون از سلول های بتا که کارشان تولید انسولین در بدن است در آزمایشگاه تولید کنند.

 

سارا جانسون مدیر تیم تحقیق گفت: این خبر خیلی خوب و گام بسیار بزرگی در یافتن راهی برای درمان دیابت نوع 1 است. سالها بود که روی این پروژه کار می کردیم، البته باید توجه داشت که ما موفق به درمان دیابت نوع 1 نشدیم اما این قدم بزرگی برای درمان است.

 

پژوهشگران دانشگاه هاروارد سلول های بتای تولید شده در آزمایشگاه را بر روی موشها آزمایش کرده و متوجه شدند بیماری دیابت نوع 1 در آنها کاملا از بین رفت.

 

سارا جانسون گفت: پژوهش انجام شده نشان می دهد که سلول های بتا که کار تولید انسولین را انجام می دهد در آزمایشگاه تولید کنیم، این در کوتاه مدت نشان میدهد که می توان داروهایی تولید کرد که به بیماران دیابت نوع 1 کمک کنیم.

 

اما در دراز مدت می خواهیم با جایگزین کردن سلول های تولید کننده انسولین دیابت نوع 1 را درمان کنیم.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا