آرایش و زیبایی

درمان قرمزی جوش صورت

ترفندهای خانگی برای درمان قرمزی جوش صورت

بسیاری از مردم قبول دارند که استفاده از مواد شیمیایی تحت‌ نظر پزشک واقعا پوست را حساس کرده و مشکل را تشدید می‌کند. از این روی دنبال درمان خانگی قرمزی جوش صورت هستند که در ادامه با هم میخوانیم.

درمان خانگی قرمزی جوش صورت

احتمالا سخت است که بتوانیم صورتمان را از جوش، ضایعات پوستی و لکه ها سالم حفظ کنیم. زمانی که قرمزی جای جوش به ضایعات پوستی اضافه می شود، نقاط ضعف صورتمان بیشتر مشخص می شود.

قرمزی جوش ها ناشی از واکنش بدن به باکتری ها، التهاب منافذ یا تحریک و سوزش ناحیه آسیب دیده است. اگر شما جوش ها را دستکاری کنید و بفشارید و خیلی با شدت صورتتان را بشویید، جای جوش ها قرمز می شود.
اگر برای درمان قرمزی جوش نیاز به راهنمایی دارید، در این مقاله چند راه حل خانگی برای درمان قرمزی جوش برایتان توضیح خواهیم داد. با مجله دلگرم همراه باشید.

شاید فشردن یا ترکاندن جای جوش برایتان وسوسه انگیز باشد، اما این کار باعث انتشار باکتری ها شده و جای جوش برای همیشه روی صورتتان باقی می ماند.
برای کاهش قرمزی جوش، پیشنهادات زیر را مورد توجه قرار دهید که شامل محصولات روزمره خانگی برای درمان قرمزی و تحریکات پوستی است.

روش های خانگی درمان قرمزی جوش

۱- استفاده از قالب های کوچک یخ

برای خنک شدن پوست تحریک شده و کاهش اندازه منافذ پوست، از یخ استفاده کنید. مکعب های یخ را روی جوش های قرمز چند بار در روز قرار دهید.

اما سعی کنید یخ به مدت طولانی روی صورت باقی نماند، زیرا ممکن است سبب یخ زدگی بافت و آسیب دیدگی سلول های پوست شود.

۲- خمیر دندان

برای خشک شدن ضایعات پوستی چرب و کاهش میزان قرمزی جوش صورت از خمیر دندان استفاده کنید.

به آرامی مقدار کمی خمیردندان روی صورتتان بمالید. توجه کنید از خمیر دندانی که حاوی مواد افزودنی جرم گیر است و یا حاوی مواد افزودنی برای مراقبت از مینای دندان است استفاده نکنید.

بلکه از خمیر دندان پایه و فاقد مواد افزودنی (بدون ژل) استفاده کنید تا احتمال التهاب یا قرمزی بیشترِ پوست را کاهش دهید.

۳- قرص ضد التهابی ادویل

برای از بین بردن قرمزی صورت ناشی از جوش، از پودرها و قرص های ضد التهابی ادویل یا مشابه آن استفاده کنید. برای شروع درمان، دو کپسول یا قرص مصرف کنید.

۴- آسپرین خرد شده

برای درمان موضعی قرمزی صورت، آسپرین را پودر کنید و با مقدار کمی آب خمیر درست کنید و سپس روی صورتتان بمالید.

۵- قطره چشم: Visine

قطره چشم Visine نه تنها قرمزی و درد چشم را درمان می کند، بلکه می تواند به کاهش قرمزی جوش نیز کمک کند.

مقداری از قطره چشم Visine را روی پنبه بریزید و پنبه را روی زخم ها یا جوش صورت قرار دهید؛ این کار باعث انقباض رگ های خونی می شود و عیب های پوست را کاهش می دهد.

این قطره برای از بین بردن و کاهش نقص های پوست و جوش صورت نیز قابل استفاده می باشد.

۶- کیسه حمام به صورت نکشید

پاکسازی پوست، بخش مهمی از مبارزه با قرمزی جوش است، اما لیف حمام به صورتتان نکشید، زیرا جوش ها تحریک می شوند و ضایعات پوستی دچار التهاب می شوند و قرمزی پوست افزایش می یابد.

۷- سفیده تخم مرغ

قبل از استفاده از سفیده تخم مرغ، از یک پاک کننده مناسب برای شستشوی صورت استفاده کنید. با یک پنبه توپی سفیده تخم مرغ را آرام روی صورتتان بمالید.

برای گرفتن نتیجه بهتر سعی کنید دو ساعت سفیده تخم مرغ روی صورتتان بماند. بعد از یک شب استفاده، شما متوجه کاهش قرمزی پوست خواهید شد.

۸- استفاده از لوازم آرایشی متناسب با تُن پوست

می توانید جوش های قرمز را با مواد آرایشی متناسب با رنگ پوستتان (تناژ پوست) پوشش دهید. جالب است بدانید، لوازم آرایشی با ته رنگ سبز برای پوشاندن قرمزی پوست بسیار موثر هستند.

۹- دستمال مرطوب صورت

برای کاهش قرمزی و التهاب جوش صورت، قبل از استفاده از دستمال مرطوب کننده صورت، آن را به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید.

۱۰- کرم سوختگی دسیتین با آلوئه ورا و ویتامین E

کرم دسیتین همانطور که برای درمان سوختگی پا بچه و حساسیت به پوشک استفاده می شود، برای درمان قرمزی پوست نیز موثر است. قبل از خواب، صورتتان را با لایه نازک و یکنواختی از این کرم بپوشانید.

اجازه دهید در طول شب روی پوستتان باقی بماند و هنگام صبح متوجه خواهید شد که ظاهر قرمز رنگ پوستتان محو شده است.

۱۱- آب لیمو

یک پنبه توپی را در آب لیمو خیس کنید و به مدت ۵ دقیقه به جوش های صورتتان بمالید تا تورم و قرمزی پوست را کاهش دهید.

۱۲- کیسه چای گیاهی

یک کیسه چای گیاهی را در آب گرم خیسانده و روی صورت خود قرار دهید. اگر حس کردید صورتتان قهوه ای شد، نگران نباشید. کیسه چای را به مدت سه دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس با آب سرد صورتتان را بشویید.

سپس با یک حوله تمیز صورتتان را پاک کنید. به زودی متوجه می شوید که جوش های قرمز صورتتان در عرض چند ساعت فروکش می کنند.

۱۳- سرکه سیب

سرکه سیب سرکه نه تنها قرمزی جوش را از بین می برد، بلکه باعث کاهش جوش و ضایعات پوسیدگی می شود.

چطور قرمزی جوش را یک شبه از بین ببرید

  • قبل از خواب با یک شوینده ملایم صورت را بشویید؛ شوینده‌ای که حاوی دانه‌های اسکراب و پاک‌کننده باشد تا سلول‌های مرده سطح پوست را از بین ببرد چرا که تجمع همین سلول‌هاست که اصلی‌ترین عامل ایجاد آکنه است.
  • دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید؛ بعد یک گوش‌پاک‌کن را به این محلول آغشته کنید و روی جوش‌ها بمالید.
    سرکه سیب باکتری‌‌های مولد آکنه و سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و در نتیجه تا حدی التهاب جوش می‌خوابد و صبح که بیدار شوید میزان قرمزی جوش تا حد زیادی کاهش یافته ‌است.
  • قبل از اینکه به تختخواب بروید مقداری کرم ضدآکنه روی جوش‌ها بزنید، چنین کرمی باید حاوی بنزوئیل پروکساید باشد تا بتواند جوش را خشک کند و سلول‌های مرده سطحی را بردارد.
  • قطره ضدقرمزی چشم هم می‌ تواند به شما کمک کند یعنی قطره‌ چشمی که برای کم کردن قرمزی چشم‌ها استفاده می‌شود. اگر کرم ضدآکنه ندارید می‌توانید به جای آن از چنین قطره‌ای استفاده کنید. این قطره می‌تواند قرمزی جوش را کم کند اما هیچ تاثیری در بهبود جوش‌ها ندارد.

نکته :

مقداری دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید تا ماده‌ای چسبی شکل به دست آید. صورتتان را بشویید و بعد مقداری از این مخلوط را قبل ازخواب روی مناطق مورد نظر بمالید و بگذارید تا صبح بماند.

روغن درخت چای را نیز می‌توانید امتحان کنید. این روغن نیز خاصیت ضدباکتریایی دارد و محصول استرالیا است.

روغن درخت چای به کاهش قرمزی و تورم جوش کمک می‌کند و مانع زخم شدن محل جوش می‌شود.

البته باید از مصرف صابون‌هایی که موجب بروز حساسیت و واکنش‌های آلرژیک می‌شوند، پرهیز و قبل از خواب از خوردن غذاهای خیلی چرب و ادویه‌دار خودداری کنید چون در بروز آکنه‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند.

منبع : مجله اینترنتی دلگرم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا