پزشکی و سلامت

درمان طبیعی و ساده سنگ کلیه

سنگ کلیه هنگامی ایجاد می شود که اسیدهای معدنی و نمک در کلیه های شما انباشته می شوند و باعث ایجاد رسوبات سنگ مانند که معمولا از کلسیم تشکیل شده اند، می شوند. اندازه سنگ های کلیه متفاوت است. هنگامی که سنگ کلیه تشخیص داده شود، هدف اصلی درمان اولیه این است که به شما کمک شود تا بتوانید آنها را از طریق ادرار دفع کنید. اگر شما مبتلا به سنگ کلیه هستید و مایلید بیماری خود را به روش طبیعی درمان کنید مراحلی برای این کار وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید، اما ممکن است درمان سنگ کلیه به روش طبیعی به تنهایی قادر به درمان کامل نباشند.

برای آشنایی بیشتر با درمان سنگ کلیه به روش طبیعی و مراحل اصلی این روش ها، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

مرحله ۱

برای تولید ادرار حداقل ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید. مصرف آب زیاد می تواند به شما کمک کند که ادرار تولید کنید و سنگ کلیه را دفع کنید. نوشیدن آب همچنین از کمبود آب جلوگیری می کند. از دست دادن آب بدن می تواند دفع سنگ کلیه را بسیار مشکل کند. شما باید تلاش کنید در طول روز برای افزایش میزان تولید مداوم ادرار به طور منظم آب بنوشید. نوشیدن یک لیوان آب در هر ساعت در روز یک روش آسان برای دریافت حداقل مقدار توصیه شده روزانه از این ماده مفید است.

مرحله ۲

هر روز یک فنجان چای سیاه بخورید. اگرچه شواهد علمی کمی در این زمینه وجود دارد، اما محققان موسسه ملی بهداشت آمریکا می گویند که نوشیدن چای سیاه ممکن است در جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه یا کاهش خطر ابتلا به این بیماری مفید باشد.

مرحله ۳

آب پرتقال یا لیمو بنوشید. پزشکان مرکز ملی اطلاعات بیماری های اورولوژی و کلیه بیان کرده اند که سیترات موجود در آب مرکبات تشکیل سنگ های کلیه از کریستال ها را متوقف می کند. از آن جایی که اسید سیتریک لیمو ترش می تواند باعث پیشرفت علائم دیگر مانند سوزش سر دل شود، برخی از بیماران ترجیح می دهند که از آب پرتقال یا آب لیمو شیرین برای کاهش میزان اسید و جلوگیری از کم آبی بدن، استفاده کنند.

مرحله ۴

برای درمان درد ناشی از دفع سنگ های کلیه از پد گرما استفاده کنید. استفاده از داروهای مسکن بدون نیاز به نسخه نیز برای کنترل درد ناشی از سنگ مفید است. اما اگر روش درمان طبیعی را ترجیح می دهید، به جای مصرف دارو می توانید با استفاده از یک پد گرم درد کنار دنده ها یا شکم خود را آرام کنید. می توانید کمپرس آب گرم را مستقیما روی کلیه ها بگذارید. برای تهیه کمپرس گرم یک حوله تمیز را در آب گرم خیس کنید و آب اضافی آن را بگیرید. سپس حوله را روی محل درد بگذارید.

مجله اینترنتی زندگی سالم

فرشته موسی پور

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا