روانشناسی

درمان طبیعی افسردگی با این غذاها

سلامانهآیا به سرعت کنترل خود را بر احساسات و عواطفتان از دست می‌دهید؟ آیا این کار خانواده، دوستان، همکاران و حتی خودتان را آزار می‌دهد؟ در مورد تغییر نا امید نباشید و بدانید پیش از مصرف داروهای روان درمانی لازم است از رژیم غذایی سالم استفاده کنید.

به گزارش پایگاه خبری سلامانه، natural news در گزارش اخیر خود از چند غذا و ماده ضروری و مفید برای درمان افسردگی و بهتر شدن حس و حال نام برده است:
روغن جگر ماهی (ویتامین‌های A و D، اسید چرب امگا 3): غدد فوق کلیوی که میزان استرس‌ما را تعیین می‌کند برای عملکرد بهتر نیازمند ویتامین A و کلسترول است. روغن جگر ماهی با دارا بودن اسیدهای چرب ضروری امگا 3 از سیستم عصبی پشتیبانی کرده و علائم افسردگی را تسکین می‌دهد. به همین دلیل است که روغن امگا 3 که در سیناپس‌های عصبی، مغز، غدد جنسی و غدد فوق کلیوی به وفور یافت می‌شود آن را به یک اسید چرب ضروری مهم تبدیل کرده است. علاوه بر این بسیاری از مطالعات تأثیر روغن امگا 3 بر درمان اختلال دو قطبی را تأیید می‌کنند. یکی دیگر از دلایل اهمیت این روغن وجود ویتامین D است برای درمان افسردگی مؤثر است.
روغن نارگیل (اسید چرب اشباع شده سالم): یکی از فواید متعدد روغن نارگیل این است که اگر با روغن جگر ماهی مصرف شود در از بین بردن حزن و اندوه تأثیر فراوانی می‌گذارد. در صورت داشتن رژیم غذایی با چربی پایین و کربوهیدارت بالا، پایین آمدن ناگهانی قند شما را در برابر افسردگی، عصبانیت و دمدمی مزاجی آسیب پذیر می‌کند. چربی‌های با کیفیت مانند روغن نارگیل برای توازن قند بدن مفید است. از دیگر فواید مصرف همزمان روغن نارگیل و روغن جگر ماهی سرعت بخشیدن به تأثیر امگا 3 است. روغن نارگیل نه تنها احساس سیری بعد از وعده غذایی می‌آورد بلکه برای از بین بردن افسردگی نیز مفید است.
مخمر غذایی و سبزی‌های تخمیری (ویتامین B): خانواده ویتامین B نقش مهمی در درمان تشویش، افسردگی و تغییر حالت دارند. بسیاری از شما ممکن است پیش از این داروهای ویتامین B را مصرف کرده باشید اما بیشترشان از منابع ترکیبی است. و درصورتی که از منابع طبیعی گرفته نشده باشند احتمالً حاوی تمامی ویتامین‌های B نیستند. ما برای اجتناب از اختلالات ذهنی به‌تمامی اعضای خانواده این ویتامین نیاز داریم. در واقع غذاهای فوق‌العاده مغذی مانند مخمر غذایی و سبزی‌های تخمیر شده منابع طبیعی بسیار خوبی از ویتامین‌های B هستند. می‌توان ازجمله این غذاها به کلم ترش اشاره کرد. همچنین استفاده از B کمپلکس روش خوبی برای دور کردن خودتان از عصبانیت، افسردگی و دمدمی مزاجی است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا