پزشکی

درمان سوختگی با آلوئه ورا

فواید و خواص آلوئه ورا برای سوختگی

آلوئه ورا حدود 99٪ آب است، اما 1٪ باقیمانده آن نیز مفید است. آلوئه ورا حاوی بسیاری از مواد معدنی حیاتی برای روند رشد و عملکرد سالم کلیه سیستم های بدن است. مواد تشکیل دهنده آلوئه را می توان به دسته های زیر تقسیم کرد: ویتامین ها، مواد معدنی، قندها، آنزیم ها، لیگنین ها، اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب، اسید سالیسیلیک و غیره. امروز می خواهیم در خصوص یکی از فواید و خواص آلوئه ورا یعنی درمان سوختگی با آلوئه ورا مطالبی را بیان کنیم.

در مورد هر یک از این دسته ها می توان به تنهایی در مورد تأثیرات چشمگیر آنها بحث کرد.وفتی همه این مواد با هم ترکیب می شود فهمید که چرا آلوئه ورا یک گیاه درمانی موثر است.

فواید و خواص آلوئه ورا
فواید و خواص آلوئه ورا

خواص درمانی

آلوئه ورا یک درمان عالی برای بیماری های پوستی مانند سوختگی و اگزما است. غالباً گزارش شده است که سوختگی به سرعت با آن قابل بهبود است و با استفاده موضعی آلوئه ورا در ناحیه سوختگی ، درد به سرعت کاهش می یابد.

علاوه بر استفاده موضعی، آلوئه را می توان به صورت داخلی نیز مصرف کرد بنابراین به همان اندازه که برای پوست مفید است برای بافت داخلی بدن نیز مفید است. به عنوان مثال  زخم های دهان و معده، بینی و سینوس، روده، ریه ها و دستگاه تناسلی با این گیاه به سرعت بهبود می یابد. آلوئه ورا روی غشاها و سطوح کار می کند.

ویتامین B12 در آلوئه ورا  

اغلب گزارش می شود که آلوئه ورا تنها منبع طبیعی گیاهخواری ویتامین B12 است ، اما به نظر می رسد در آلوئه ورا تنها مقدار کمی از B12 وجود دارد. آنچه به نظر می رسد این است که مصرف آلوئه ورا همزمان با مکمل ویتامین B12 باعث افزایش جذب B12 در بدن می شود. آلوئه ورا باعث افزایش جذب ویتامین E (محلول در چربی) و همچنین ویتامین B12 می شود که نشان می دهد می تواند به جذب طیف وسیعی از ویتامین های محلول در آب و چربی کمک کند.

بنابراین باید حتی کمپوت آلوئه ورا به رژیم روزانه شما افزوده شود چون می تواند به بزرگسالان، کودکان و حتی درمان حیوانات خانگی کمک کند و حتی مکمل آن نیز بسیار موثر است.

بهبود زخم و ترمیم سوختگی

برای بهبود زخم و ترمیم سوختگی پوست تعدادی از برگ ها را با یک چاقوی تیز جدا کرده و لبه های خاردار آن ها را صاف کنید. سپس برگ را از عرض برش بزنید تا ژل بی رنگ و چسبناک موجود در آن خارج شود.

ژل خارج شده را به هراندازه که خواستید بر روی زخم مورد نظر بمالید .برگ های بریده شده مجددا رشد نمی کنند، سعی کنید از برگ های قدیمی تر و کلفت تر که به زمین رسیده اند جدا کنید.

نوشیدنی های  آب آلوئه ورا خاصیت ضد سم زدایی طبیعی دارند، سطح جذب مواد مغذی با این گیاه سریع می شود، همچنین آلوئه ورا باعث گردش خون بهتر و همچنین سلامت می شود.

وفتی خون غنی از اکسیژن است، به طور خودکار مواد مغذی را درون سلول ها به طرز ماهرانه ای فراهم می کند. این سلول های سالم، توانایی بدن شما را در جلوگیری از عفونت هاو تقویت سیستم ایمنی بدن خود تضمین می کنند. این گیاه قابلیت توانایی خنثی سازی باکتری های مضر و خواص جوان کننده در بدن دارد، تا روزانه بدن شما را شاداب  تر نگه دارد.

دانستنی های پزشکی در زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا