پزشکی و سلامت

درمان زگیل با سرکه سیب

زگیل صورت چیست؟

به ضایعه پوستی بی خطر و بی دردی میگویند که روی پوست ایجاد میشود. زگیل بیشتر در افراد میانسال دیده میشود.

درمان خانگی زگیل صورت

قسمت هایی از پوست که بیشتر میخارند و ما آنها را بیشتر میمالیم زگیل ها ایجاد میشوند. به گفته پزشکان زگیل به نوعی تومور خوش خیم میگویند که مردم آن را به عنوان ضایعه پوستی میدانند. سایز زگیل ها بین چند میلی متر تا یک سانتی متر است.

بهترین راه درمان زگیل

رنگ زگیل شبیه رنگ پوست میباشد و گاهی پر رنگتر است. زگیل ها بدخیم نمیباشند و با گذر زمان میتوانند بزرگ شوند و زیبایی را مختل کنند. زگیل ها بیشتر پشت پلک، زیر بغل، سینه، گردن، کشاله ران و روی شکم دیده میشوند.

همانطور که گفته شد زگیل ها در محلی که ساییدگی زیادی دارد دیده میشوند و گاهی زگیل ملتهب و زخم میشود و خونریزی میکند.

دو عامل مهم در پیدایش زگیل میتواند به دلیل چاقی و ژنتیک باشد.

درمان زگیل در خانه

بهترین راه درمان بعد از پیدایش زگیل استفاده از سرکه سیب است. توجه کنید اگر زگیل پشت پلکتان به وجود آمد سرکه سیب روی آن نریزید.

روش مصرف سرکه سیب در درمان زگیل:

ابتدا سطح مورد نظر را با آب و صابون بشویید.اگر امکانش را دارید ربع ساعت محل موردنظر را در آب فرو کرده و بگذارید بماند یا اینکه با پنبه ای خیس روی زگیل بمالید و بعد با یک پنبه دیگر آن را خشک کنید.

یک تکه پنبه بردارید و آن را آغشته به سرکه سیب کنید و روی سطح زگیل زده بمالید آن را فشار داده تا زگیل به سرکه سیب آغشته شود در آخر پنبه را روی زگیل گذاشته و با باند آن را محکم کنید. ربع ساعت بعد پنبه را برداشته و زگیل را شستشو دهید.

به مدت یک هفته این کار را سه مرتبه در روز انجام دهید. بعد از این کار رنگ زگیل تیره میشود و سطحش خشک شده و می افتد. اما دقت داشته باشید این روش باعث ایجاد چاله روی پوست میشود و عمق آن بستگی به سایز زگیل دارد. برای رفع آن پماد آلوئه ورا را مصرف کنید. در صورتی که زگیل کوچک باشد اثرش باقی نمی ماند. دقت کنید همه کارهای بالا دقیق ودرست انجام شود.

دستورالعمل بالا برای زگیل های کوچک توصیه میشود و اگر سایز زگیل بزرگ بود به دکتر رجوع فرمایید.

از بین بردن زگیل پوستی /برداشتن زگیل از زبان دکتر بهروز باریک بین

خواص معجزه‌آسای سیر در درمان میخچه و زگیل

زگیل دارید، استخر نروید

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا