پزشکی و سلامت

درمان خانگی مختص خشک شدن پوست

پوست خشک و ترک خورده مشکل اکثر افراد در جامعه شده است که درمان ها و داروهای مختلف نیز برای آن تجویز می شود می خواهیم به ساده ترین و بهترین راه حل ها برای آن اشاره کنیم و بدانیم کدام روش ها بیشترین تاثیر را روی آن می گذارند.

پوست خشک و ترک خورده مشکل اکثر افراد در جامعه شده است
دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی و محقق طب اسلامی ایرانی بیان کرد: سلول‌های تشکیل دهنده بدن علاوه بر وظیفه محافظتی، وظیفه زیبایی و طراوات بدن و به ویژه پوست را دارند. سلول‌ها و غده‌های داخل پوست دائما آن را چرب و مرطوب نگه می‌دارند و وظیفه ترشح چربی به منظور حفظ طراوت و نرمی و یکپارچگی پوست را دارند.
وی افزود: اگر به هر دلیلی ترشح چربی توسط این غدد کم شود یا دریچه‌هایی که چربی را به پوست می‌رسانند تنگ و بسته شوند و یا هر دو عامل با هم اتفاق بیفتد پوست به ویژه پوست لب دچار ترک خوردگی و خشکی می‌شود، ظاهر بدن پیدا می‌کند و حتی ممکن است اگر خیلی شدید باشد برای سلامتی مضر باشد.
دکتر اکبری با اشاره به ضررهایی که ترک خوردگی و خشکی لب در حالتهای شدید می‌تواند ایجاد کند تصریح کرد: خشکی و ترک خوردگی پوست اگر شدید باشد ممکن است باعث ایجاد زخم‌های عمیق و طولانی همچنین در کودکان باعث رشد بعضی میکروب‌ها که می‌توانند خود عامل بیماری هایی مثل زرد زخم باشند، می‌شوند.
وی اظهار کرد: چون بدن ما بهترین عملکرد را در دمای 37 درجه دارد اگر سرما خیلی شدید باشد و فرد نتواند این سردی را تحمل کند عملکرد سلول‌ها و غده‌های مترشحه چربی دچار اختلال می‌‌شوند و همچنین مشکلات کبدی فرد از دلایل دیگر خشکی و ترک خوردگی پوست و به ویژه لب‌ها در فصل سرما است.
این محقق طب اسلامی ایرانی خاطر نشان کرد: در طب جدید مالیدن روغن‌هایی مثل وازلین جهت نرم نگه داشتن پوست توصیه می‌شود که باید گفته شود با این کار فقط ظاهر مسئله حل می‌شود اما در طب قدیم اعتقاد براین است که علاوه بر روغن مالیدن باید برای کمک به کبد و غده‌های مترشحه چربی پوست باید روغن‌های طبیعی مثل روغن زیتون و روغن کنجد و در تغذیه جایگزین روغن‌های صنعتی شوند و همچنین در جهت عقربه‌های ساعت شکم را آرام‌آرام از ناف با روغن‌های زیتون و حیوانی و کنجد که طبیعی هستند ماساژ دهید تا کل شکم به روغن آغشته شود در این صورت در حدود 48 تا 72 ساعت ترک و خشکی لب‌ها بر طرف می‌شوند در واقع با این کارها مشکلات خشکی پوست از درون و برون بطور ریشه‌ای حل می‌شود بخصوص روغن طبیعی مالیدن به شکم که ارتباط مستقیمی بین درمان سیستم گوارشی و درمان ترک خوردگی‌ها است.

باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا