روانشناسیروانشناسی کودک و نوجوان

تغییرات جدید در زندگی کودکان

 آموزش تغییرات جدید زندگی به کودکان ( تغییرات جدید در زندگی کودکان )

آیا بعضی ‌اوقات احساس می‌کنید که بچه‌هایتان با تغییرات جدید کنار نمی‌آیند؟ این تغییر می‌تواند پوشیدن کفش‌های مدرسه باشد و یا خوابیدن در ساعت منظم برای آغاز مدارس باشد.

این روزها از هر پدر و مادری بپرسید، می‌گوید: تمام آنچه ما می‌خواهیم یک زندگی آسان و پر آرامش است؛ اما هر بار در حال تسلیم شدن در برابر بچه‌هایمان هستیم، نگران می‌شویم، خود را سرزنش می‌کنیم، احساس گناه مادرانه داریم و احساس وحشت می‌کنیم که درخطر خوب پرورش کردن کودکان نیستیم.

دکتر آماندا گامر، روانشناس كودك و بنیانگذار Good Play Guide می‌گوید، كودكان از آشنایی با چالش های جدید زندگی روزمره لدت می برند و این بسیار خوب است، اما اگر وارد یك روال سفت و سخت شوید، بچه ها قادر به انعطاف پذیری و سازگاری نیستند درحالی که این برای توسعه و یادگیری در آینده آنها حیاتی است. وی در این رابطه به هاف پست انگلیس می‌گوید: چگونگی کنار آمدن با مسایل جدید، مهارت زندگی است که ما باید به بچه های خود بیاموزیم خصوصاً در حال حاضر.

او می‌گوید: برای ایجاد مسئولیت‌پذیری شما می‌توانید یک معامله بزرگ با سن آنها راه بیندازید. به آنها بگویید: شما اکنون هشت‌ ساله هستید، بنابراین، دیگر نباید کارهای اشتباهی را تکرار کنید، اما در عوض، شما می‌توانید آن را با چیزهای مثبت جایگزین کنید.

بچه ها آشنایی با روال جدید زندگی را دوست دارند

دکتر آماندا گامر، روانشناس کودک و بنیانگذار Good Play Guide

جوشی توصیه می‌کند که با فرزندان خود خوب صحبت کنید، فرض کنید که آنها به‌اندازه کافی بزرگ هستند که بتوانند این موضوع را در سطح ابتدایی (حتی چهار یا پنج سال به بالا)، در مورد روال جدید زندگی درک کنند. آنها را به روشی آرام و راحت بنشانید، شاید لازم باشد کمی شکلات یا غذای سالم و خوردنی مورد علاقه‌شان را کنار دستتان بگذارید. اگر دوست دارید آن را حتی یک جلسه خانوادگی بنامید.

برای آنها توضیح دهید

برای آنها توضیح دهید که اکنون بزرگ‌تر شده‌اند چون بچه ها این جمله را دوست دارند، زیرا آنها دوست دارند که بیشتر رشد کنند شما باید روش‌های جدیدی را برای انجام هر کاری که نیاز به تغییر دارد پیدا کنید. این ممکن است حتی درباره روال زمان خواب باشد.

 مهم است که به کودکان خود توضیح دهید که چرا چیزها و مسایل زندگی تغییر می‌کند، اما تأکید کنید که این چیزی است که می‌توانید باهم با آن کنار بیایید. روی راه‌حل‌های تازه‌کار کنید تا فرزندتان احساس کند درگیر آن است، اما برای خود و آنها روشن کنید که شما والدین هستید و در مورد نحوه انجام کارها تصمیم نهایی را می‌گیرید. با درگیر کردن آنها در «تنظیم مجدد زندگی»، کودک شما احتمالاً با تغییر مثبت کنارمی آیند و با آن همراه می‌شود.

روانشناسی کودک در زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا