پزشکی و سلامت

درمان بی‌خوابی با روغن کاهو

کاهویک متخصص طب سنتی گفت: روغن‌هایی که رطوبت لازم را به مغز بازمی گرداند می تواند در بهبود بی‌خوابی موثر باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر مجید انوشیروانی گفت: بسیاری از بی‌خوابی‌های مرضی به سبب غلبۀ خشکی بر مغز روی می‌دهند. این خشکی به اقسام و صورت‌های گوناگونی بر مغز غلبه می‌کند.

وی ادامه داد: راه ساده برای تعدیل خشکی مغز و بهبود خواب، استفاده از روغن‌هایی است که رطوبت لازم را به مغز برمی گردانند. روغن کاهو از جملۀ بهترین این روغن‌هاست که اکنون در داروخانه‌های رسمی کشور نیز به فروش می رسد.

این متخصص طب سنتی ایران در ادامه تشریح کرد: کافی است که نقاطی از سر را با روغن کاهو چرب کرد این نقاط که شامل پشت هر دو گوش، هر دو شقیقه، ملاج جلویی (فونتانل قدامی) و ملاج پشتی (فونتانل خلفی) است را می‌توان به آرامی به مدت 2 تا 3 دقیقه بر روی آن قسمت مالید.

دکتر انوشیروانی افزود: غیر از این 6 نقطه، می توان در ابتدای هر سوراخ بینی نیز یک قطره روغن کاهو چکاند و با فشردن پره‌های غضروفی بینی همراه با انجام دم سریع از راه بینی، آن را به قسمتهای بالاتر مخاط بینی رساند.

این متخصص طب سنتی ایران همچنین خوردن کاهو به ویژه قسمتهای شیره دار ساق کاهو و تنۀ رنده شدۀ آن را نیز برای کمک به درمان بی‌خوابی مناسب دانست و اظهار کرد: نوشیدن عرق کاهو نیز توصیه می شود ولی این محصول بسیار کمیاب است.

وی ادامه داد: اگر بی‌خوابی ناشی از خشکی مغز باشد، مصرف خوراکی هایی مانند سرکه و آبغوره، زنجبیل و فلفل، سس‌های تند، پنیرهای شور، عدس، سیر و پیاز تند، غذاهای خشک و فست فودها مناسب نیست.

به گفته این متخصص، درمان کامل بی‌خوابی نیازمند بررسی‌های جامع توسط طبیب متخصص طب سنتی است.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا