پزشکی و سلامت

درد در قفسه سینه همیشه به معنای “مشکل قلبی” نیست

درد قفسه سینه قلب پیری

یکی از شایع‌ترین و رایج‌ترین علائم نارسایی در خون رسانی به قلب درد قفسه سینه است، اما درد در قفسه سینه همیشه به معنای مشکل قلبی نیست.

دکتر کامران فیروزی مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از شایع‌ترین و رایج‌ترین علائم نارسایی در خون رسانی به قلب درد قفسه سینه اما درد در قفسه سینه همیشه به معنای مشکل قلبی نیست.

وی افزود: آسیب در دستگاه‌های گوارش و تنفس، عضلات و حتی مشکلات اعصاب و روان نیز می‌تواند ایجاد درد در قفسه سینه نماید، از طرف دیگر نارسایی در خون رسانی به قلب، گاهی خود را با درد در جایی غیر از قفسه سینه نشان می‌دهد نمونه آن درد در شکم، بازو و حتی فک بیمار است.

وی با بیان اینکه بدلیل شیوع درد قفسه سینه به عنوان نشانه آسیب در ارگان‌های متعدد، تشخیص قطعی نیاز به انجام نوار قلب، آزمایش‌ها، عکس قفسه سینه و حتی تست‌های تکمیلی مانند تست ورزش دارد، تصریح کرد: در صورتی که درد قفسه سینه به سمت حمله قلبی پیش رود علائم شامل درد فشارنده ناگهانی که از قفسه سینه به دست‌ها، گردن و فک کشیده می‌شود، تنگی نفس، تهوع و سرگیجه، پوست رنگ پریده سرد و مرطوب به همراه تعریق شدید، نبض سریع ضعیف یا نامنظم و امکان ایست قلب، است.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا