آموزشی

استعلام و درخواست کد پستی جدید

درخواست کد پستی جدید و گواهی کدپستی | امروز برای اولین بار بعد از نقل مکان به محله و آپارتمان جدید می‌خواستم در سامانه‌ای ثبت‌نام کنم تا بسته‌ای برای من ارسال بشه. اما کدپستی منزل جدید رو نداشتم. اصلا نمی‌دونستم واحد ما کدپستی داره یا نه!

برای همین شروع کردم به جستجو در اینترنت تا بدونم باید چه کاری انجام بدم. اولین سایت مربوط به شرکت ملی پست بود که در قسمت موتور جستجو، این امکان وجود داشت آدرس محل مورد نظر رو وارد کنیم تا در صورتی که قبلا آدرس، در سامانه پست ثبت شده بود، کد پستی به نمایش در بیاد. اما با جستجوی آدرس، بازهم به نتیجه نرسیدم.

سایت شرکت ملی پست
سایت شرکت ملی پست

درخواست کد پستی جدید

تا اینکه به سراغ جستجوی ثبت درخواست کدپستی جدید رفتم. اینبار متوجه شدم در صورتی که تاکنون برای آدرسی، کدپستی وجود نداشته باشه باید درخواست دریافت کد پستی ثبت کنم. برای این کار باید به درگاه خدمات الکترونیک GNAF شرکت ملی پست مراجعه کنید.

بعد از باز شدن سایت از منوی بالا برروی خدمات » سپس برروی خدمات دولت به مردم » و بعد از اون روی درخواست کدپستی جدید کلیک کنید.

مراحل درخواست کد پستی جدید
مراحل درخواست کد پستی جدید

حالا در صفحه باز شده هم این امکان وجود داره که درخواست کد پستی جدید ثبت کنید و یا اینکه اگر از قبل دارید درخواست گواهی کدپستی ثبت کنید.

سامانه درخواست کدپستی
سامانه درخواست کدپستی

برای ثبت کد جدید هم فقط کافیه نام و نام خانوادگی، شماره تماس، آدرس و نزدیکترین کدپستی به محل آدرس خودتون رو که می‌تونید از یکی از همسایه‌ها بپرسید رو وارد کنید و در نهایت هزینه‌ی صدور را بصورت اینترنتی پرداخت کنید و منتظر باشید تا پیامک برای شما ارسال بشه.

داخل خود سایت اعلام کرده ظرف مدت 24 تا 72 ساعت کدپستی به شماره همراهی که وارد کردید پیامک میشه. همچنین اگر بعد از گذشت 72ساعت پیامکی دریافت نکردید به راحتی داخل همین سایت می‌تونید برروی پیگیری درخواست کلیک کنید و ببیند در چه مرحله‌ای قرار داره.

درخواست گواهی کد پستی

گاهی نیاز هست برای آدرس و کد پستی، گواهی معتبری ارائه بشه. برای این‌کار می‌تونید به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و یا از طریق همین وبسایتی که معرفی شد اقدام کنید و گواهی کد پستی رو خیلی سریع و راحت دریافت کنید.

با زندگی سالم همراه باشید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا