پزشکی و سلامت

خوردن ماست با این خوراکی ویتامین بدن را تامین می کند

فصل بهار و تابستان بهترین فرصت برای رساندن ویتامین D لازم به بدن است و در این راه نورخورشید شناخته‌شده‌ترین منبع تامین این ویتامین حیاتی محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس علمی جام نیوز، ماست جزو لبنیات است و حتی مصرف آن نسبت به شیر مزایایی هم دارد.سیستم گوارش بعضی ها نسبت به لاکتوز شیر حساسیت دارد ولی این لاکتوز در ماست تبدیل به اسید لاکتیک می شود و دیگر حساسیت به وجود نمی آورد. از طرف دیگر، کلسیم ماست راحت تر از شیر جذب بدن می شود. چون PH ماست پایین تراست، کلسیم در آن به صورت محلول درمی آید. ماست باکتری هایی دارد که سبب افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن می شود. این باکتریها همچنین کلسترول خون را پایین می آورند و فشارخون را تنظیم می کنند250. میلی لیتر ماست 450 میلی گرم کلسیم دارد.این مقدار می تواند نصف نیاز کودکان و 30 تا 40 درصد نیاز کلسیم بزرگسالان را برطرف کند.

 

ویتامین D نه تنها سبب تقویت استخوان‌ها می‌شود بلکه از ابتلا به سرطان و بروز بیماری‌های قلبی نیز جلوگیری می‌کند. به طور حتم می‌توان این ویتامین را با مصرف مکمل‌های ویتامین D تامین کرد اما چرا آن را از راه‌های قدیمی و طبیعی یعنی تغذیه مناسب و کمی اشعه خورشید تامین نمی‌کنید تا بدین ترتیب هم بدنتان و هم کیف پولتان از شما تشکر کنند. شیر سرشار از ویتامین D است و می‌تواند یک سوم از نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین کند. ماست نیز به تنهایی قادر است 20 درصد از ویتامین D مورد نیاز بدن را در روز تامین کند. اضافه کردن اندکی میوه به ماست یا شیر یک معجون گوارا و سرشار از ویتامین D خواهد شد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا