پزشکی و سلامت

خوردن این تخمه، تا ۴۰ درصد احتمال مرگ زودرس را کاهش می‌دهد

 تخمه

این تخمه‏، در برخی فرهنگ ‏ها، به عنوان یک درمان طبیعی برای از بین بردن کرم ‏های نواری و دیگر انگل ‏ها استفاده می ‏شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تخمه کدوعلاوه بر این که در حفظ سلامت استخوان موثر است، باعث افزایش دانسیته استخوانی هم می‌شود. اگر چه اغلب گمان بر این است که پوکی استخوان بیماری زنان یائسه است ولی مشکل بالقوه مردان مسن نیز به شمار می رود. تقریبا ۳۰ درصد شکستگی‌های لگنی در مردان اتفاق می افتد، به طوری که یک مرد از هشت مرد بالای ۵۰ سال دچار شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان می شوند.

محتویات موجود در روغن تخم کدو از جمله کاروتنوئیدها، تکثیر سلول‌های پروستات را متوقف می کند.

همچنین تخم کدو حاوی مقادیر بالایی از عنصر روی است و به همین دلیل تاثیر بسزایی در تامین سلامت پروستات دارد.

در هر 30 گرم دانه برشته شده کدو تنبل 150 میلی گرم منیزیم نهفته است.

تخمه کدو دارای اثر و خاصیت تسکین دهنده اعصاب بوده و خواب آور می‌باشد؛ دردهای تورمی به ویژه در مجاری ادرار را تسکین داده و بر روی کلیه‌ها و غدد فوق کلیوی اثر بسیار مفید و مساعدی دارد. در ضمن تخم کدو ملین و مدر بوده و برای رفع یبوست و سوءهاضمه به کار می‌رود.

تخمه کدو تنبل بهترین منبع منیزیم است و دانشمندان دریافته‌اند که سطح بالای منیزیم در خون تا 40 درصد احتمال مرگ زودرس را کاهش می‌دهد.
در مصرف انواع تخمه‌ها محتاط باشید چرا که زیاده‌روی در مصرف آن‌ها به دلیل چربی و کالری بالا منجر به اضافه وزن گشته و نمک به کار رفته در آن جهت طعم دار شدن منجر به افزایش فشار خون و برخی عوارض دیگر در بدن خواهد شد. لذا بهتر است از آجیل‌هایی استفاده کنید که طعم دیگری به غیر از شوری برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا