پزشکی و سلامت

خوراکی های خواب آور برای بدخواب ها

 

به گزارش شفا آنلاين،دکتر مسعود کيمياگر،متخصص تغذيه گفت: يکي از توصيه‌هايي که همواره به افراد مبتلا به کم‌خوابي يا اختلال خواب مي‌شود،‌ اين است که با مشورت با متخصص تغذيه، تغييراتي را در رژيم غذايي روزانه خود بدهند و کمي قبل از خوابيدن برخي خوراکي‌هاي آرامبخش و خواب‌آور مصرف کنند.

يکي از اين خوراکي‌هاي آرامبخش و خواب‌آور، کاهو است که به‌دليل داشتن ماده‌اي به‌نام لاکتوسين، مي‌تواند کنار بشقاب شام شما جاي بگيرد و خواب آرامي را برايتان رقم بزند. در ميان سبزي‌هاي ديگر، مي‌توانم به ريحان هم به‌عنوان نوعي خوراکي خواب‌آور اشاره کنم. برگ‌هاي تازه ريحان، ترکيب‌هاي شبه‌کافور دارند و مي‌توانند آرامش را به خواب شما هديه دهند.

از طرف ديگر، خانواده لبنيات مانند شير، ماست يا دوغ هم مي‌توانند جزو ميان‌وعده‌هاي قبل از خواب شبانه باشند. ترکيب‌هاي موجود در اين لبنيات،‌ با افزايش ترشح سروتونين در مغز حس آرامش را به شما القا مي‌کنند. هرچند که بيشتر افراد گمان مي‌کنند بايد شير پيش از خواب را به‌صورت گرم يا ولرم مصرف کرد، اما اين مساله، کاملا به ذائقه چشايي و گوارشي خودتان بستگي دارد و افزايش ترشح سروتونين هم ربطي به سرد يا گرم بودن شير ندارد.

علاوه بر اين، ترکيب‌هاي موجود در انگور و گيلاس هم مي‌توانند باعث ايجاد آرامش در خواب شبانه شوند. از آنجا که تابستان، فصل برداشت اين دو ميوه بسيار مغذي و خوشمزه است، ‌افراد مبتلا به اختلال خواب مي‌توانند در اين فصل از انگور و گيلاس، حدود يک ساعت بعد از غذا و قبل از خواب استفاده کنند.

سلامت

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا