پزشکی و سلامت

خوراکی هایی که شما را از بی حوصلگی و خستگی نجات می دهند

 

اگر به دنبال یک انرژی پایدار هستید، به دنبال خوراکی هایی باشید که کربوهیدرات ، پروتئین و فیبر را با هم داشته باشند.

بی حوصله و خسته ام, چی بخورم؟

خستگی، حس خوشایندی برای هیچ کس نیست. این حس به راحتی می تواند، انرژی شما را همچون شمعی در شما بسوزاند، حالا شما با یک بازنگری در درونتان احساس می کنید، به کمک نیاز دارید. اما این بدین معنی نیست که، یک دوجین فنجان قهوه و یا آب قند بخورید. درست است که، شکر یا کافئین به سرعت به شما انرژی می دهند، اما در واقع یک چیزهایی را هم در درون شما بهم می ریزند. پس اگر به دنبال یک انرژی پایدار هستید، به دنبال خوراکی هایی باشید که کربوهیدرات ، پروتئین و فیبر را با هم داشته باشند. در این مطلب با ارائه نتایج برخی تحقیقات، آن باورهای غلط از نوشیدن و خوردن خوراکی هایی که برای مبارزه با خستگی می خورید، را تغییر خواهیم داد.

1. آب

دفعه بعد که احساس بی حالی داشتید، سعی کنید هرقدر که میل دارید، آب بنوشید. کم آبی در بدن ممکن است، ریشه این خستگی و یا بی حالی باشد. کم آبی بدن می تواند منجر به سردرد، به هم ریختن تمرکز و یا حتی بدخلقی شما شود.

 

2. تخم شربتی

می خواهیم در مورد خواص این دانه های ریز اما توانا صحبت کنیم.تخم شربتی به رفع کم آبی بدن کمک می کند. درواقع وقتی تخم شربتی در آب قرار می گیرد، با جذب آب وزنش تا 10 برابر می شود. علاوه بر آن، این دانه های ریز به مقدار کافی پروتئین، چربی و فیبر برای اینکه انرژی شما را افزایش دهند، دارند.

 

3. موز

به شما پیشنهاد می کنیم، وقتی احساس کسالت می کنید، به موز چراغ سبز نشان دهید.محققان به این نتیجه رسیدند که، خوردن موز به خوبی نوشیدنی های ورزشی که دوچرخه سواران برای حفظ انرژی می نوشند، خوب عمل کرده است. این میوه همچنین گروهی از مواد مغذی مفید برای بدن شما ( مانند فیبر و ویتامین B6) را دارد.

 

4. کینوآ

کینوآ گیاهی است که به خاطر دانه های خوراکی اش کاشته می شود، جزو غلات نیست و به خانواده اسفناج شباهت دارد. این گیاه از سال 1387 وارد ایران شد.به دلیل میزان پروتئین، فیبر و آهنش بهترین خوراکی برای شماست، وقتی که احساس کسالت دارید.

 

5. چای سبز

امروزه همه ما می دانیم که چای سبز، نوشیدنی است که مزایای زیادی برای سلامت ما دارد. ترکیب کافئین و ال تیانین به شما انرژی خوبی می دهد. تحقیقات نشان می دهد، چای سبز قوه ادراک شخص را افزایش می دهد، تا آنجا که می تواند شما را وقتی در کارهایتان دچار مشکل هستید، کمک کند.توصیه می کنیم، خودتان برای دم کردن آن وقت بگذارید، زیرا وقتی آماده آن را تهیه می کنید، اغلب شکر زیادی به آن اضافه می شود.

 

6. بادام

برخی چربی ها دشمن نیستند، بلکه دوست هستند، به خصوص وقتی که شما در مورد شارژ دوباره انرژی تان صحبت می کنید و بادام های بسته بندی شده با چربی اشباع نشده و سالم، درست همان چیزی است که بدن شما برای شارژ دوباره به آن نیاز دارد.

 

7. لوبیا

لوبیا در خود مقدار زیادی فیبر، کربوهیدرات و پروتئین دارد. پروتئین شما را سیر می کند، کربوهیدرات به شما انرژی می دهد و فیبر شما را در تنظیم قند خون کمک می کند. به خصوص لوبیای سیاه در افزایش انرژی تاثیر خوبی دارد.

 

8. نان گندم کامل ( مانند نان سنگک)

بدن شما برای تامین انرژی به کربوهیدرات نیاز دارد. نان گندم کامل برای اینکه شما به مدت طولانی انرژی داشته باشید، عالی است، کربوهیدرات آن پیچیده است و به جای آنکه قند خون شما را یکدفعه به نهایتش برساند، به تدریج آن را افزایش می دهد.

اختصاصی سیمرغ

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا