پاسخ های ویزیت رایگان

خوراکی‌های پاییزی مناسب مبتلایان به روماتیسم چیست؟

خوراکی‌های پاییزی مناسب مبتلایان به روماتیسم چیست؟

از میان خوراکی های پاییزی، برخی خاصیت کاهش التهاب و درد ناشی از بیماری آرتریت روماتوئید را دارند. این ترکیب های موثر غذایی همچنین منجر به کاهش وزن موثر در مبتلایان به این بیماری التهابی نیز می شوند. از آنجا که افزایش وزن و فشار روی مفاصل خود عامل تشدید آرتریت روماتوئید است، کاهش وزن در این بیماران با پیروی از یک رژیم غذایی متعادل، اهمیت زیادی دارد:

مبتلایان به رماتیسم چه بخورند؟

کدو تنبل: سرشار از ویتامین‌های آ و ث، آنتی اکسیدان‌ها، پتاسیم و املاح معدنی دیگری مانند آهن است. آنتی اکسیدان های موجود در کدو تنبل با تورم که خود عامل تشدید کننده آرتریت است، مبارزه می کند.

سیب: یک میوه غنی از فیبر است که خوردن آن منجر به احساس سیری طولانی مدت و جلوگیری از افزایش وزن می شود.

سیب زمینی شیرین: توصیه می‌شود که در برنامه غذاییتان به رنگ‌ها بیشتر توجه کنید. به دلیل این که رنگ میوه ها و سبزیجات ناشی از مواد مغذی به نام فلاونوئیدها و کاروتنوئیدهاست، این مواد مغذی آنتی‌اکسیدان های قدرتمندی هستند. آنتی اکسیدان ها ترکیبات مهمی در رژیم غذایی هستند که با التهاب می جنگند. ویتامین ث یکی دیگر از آنتی اکسیدان های مهمی است که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود. میوه ها و سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان‌ها عبارتند از بلوبری، سیب زمینی شیرین، هویج، گوجه فرنگی، فلفل‌دلمه‌ای، پرتقال، بروکلی و طالبی.

کلم پیچ: مانند سایر سبزیجات تیره رنگ، غنی از آنتی اکسیدان ها با خاصیت ضد التهابی و ویتامین های کا و ث است. کلم پیچ همچنین حاوی فیبر بالا برای احساس سیری طولانی مدت است.

آجیل: در میان آجیل ها، گردوی برزیلی مقادیر قابل توجهی سلنیوم دارد. مطالعات انجام شده در سال 2005، در دانشگاه کارولینای شمالی، نشان داد خطر ابتلا به آرتریت در کسانی که میزان سلنیوم مصرفی آنان زیاد بود، در مقایسه با آنهایی که کمتر از این ماده دریافت کرده بودند، 40درصد کمتر بود.

رماتیسم
خوراکی‌های پاییزی مناسب مبتلایان به روماتیسم چیست؟

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا