پزشکی و سلامت

خواص جالبی که به و دانه آن دارد!

لعاب به‌دانه در نرم کردن مجرای گلو و درمان سرفه‌های خشک، شهرت زیاد و تاثیر فوق‌العاده دارد

خواص به

از خواص به دانه چه می دانید و این دانه چه خاصیت های درمانی دارد و در چه مصارفی استفاده می شود دانه به یا به دانه را می توان برای درمان سرماخوردگی و سرفه‌های خشک استفاده کرد
این روزها عطر شامه‌نواز «به» را می‌توان در هوای باغ‌های روستا احساس کرد. در روایات آمده است، «به» بوی پیامبران و فرشتگان را می‌دهد. به بخورید، چون باعث افزایش هوش و ذکاوت، تقویت قلب، زیبایی رنگ رخسار، آرامش اعصاب و رفع بیم و اضطراب می‌شود و چشم را جلا می‌دهد. پیامبر(ص) فرمودند به زنان باردارتان به دهید چون باعث زیبایی و خوش‌اخلاقی فرزند می‌شود.
به انواع ترش و شیرین و ملس دارد. ترش آن طبع سرد و شیرینش طبع گرم دارد و ملس آن رو به اعتدال می‌رود. نوع جنگلی آن طعم گسی دارد و آن را به شغال می‌خوانند. به زرد و رسیده را می‌توان به صورت خام مصرف کرد و بهتر است یک قسمت آن را با سه قسمت سیب رنده شده مخلوط کرد و به صورت پالوده خورد. همچنین می‌توان با مصرف خورش به (تاس کباب) و مربا و چای به، از خواص فوق‌العاده این میوه بهر‌ه‌مند شد.
« به»، مقوی کبد و معده است و در التیام نفخ، اثرگذار و هضم‌کننده خوبی است. رحم را تقویت می‌کند و مانع سقط جنین می‌شود و از ویار زنان باردار می‌کاهد و درمان‌کننده اسهال و استفراغ است. بوییدن انواع معطر به، باعث تقویت قلب و مغز و روح و در نهایت، میل جنسی می‌شود و می‌توان از آن به عنوان یک میوه خوشبوکننده و محرک در اتاق خواب استفاده کرد.
خواص شگفت‌انگیز به‌دانه
به دانه «به»، به دانه می‌گویند که بیشتر از انواع جنگلی آن به دست می‌آید. پوشش خارجی به‌دانه حاوی موسیلاژی است که در مجاورت با آب دهان، محلولی چسبنده و غلیظ تشکیل می‌دهد و از تحریک مخاط می‌کاهد و مسهل ملایم است.
لعاب به‌دانه در نرم کردن مجرای گلو و درمان سرفه‌های خشک، شهرت زیاد و تاثیر فوق‌العاده دارد، سوزش دهان و زبان را از بین می‌برد، از التهاب و حرارت معده و تب می‌کاهد و سبب تسکین تنگی نفس و علائم سرماخوردگی می‌شود. اگر لعاب به‌دانه را به پوست بمالید، از آفتاب‌زدگی جلوگیری می‌کند و مغز دانه به، قوه جنسی را زیاد می‌کند. در نیم لیوان آب به، اگر به‌دانه کوبیده شده را اضافه کنید، برای التیام التهاب بواسیر استعمال می‌شود.
بفرمایید دمنوش به
اگر دمکرده شکوفه به را همراه مقداری عرق بهار نارنج مخلوط کنید و بنوشید، به خواب عمیقی فرو خواهید رفت. این دمنوش سبب تسکین سردرد و تهوع نیز می‌شود. نوشیدن چای یا دمنوش میوه به را هم توصیه می‌کنیم. این دمنوش، دلچسب‌تر از چای سیاه و نسبت به سایر دمنوش‌ها معطرتر و بهترین نوع است. همچنین داروی خوبی برای درمان سرفه‌های خشک و آرامبخش است و به تقویت قوای مغزی کمک می‌کند و مقوی قلب و کاهنده استرس و نشاط‌آور و ضدسرماخوردگی است.

راستینه

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا