تغذیه سالم

خواص تخم‌ مرغ آبپز که کمتر می‌دانید

آبپز کردن تخم‌ مرغ یکی از روش‌های سالم و آسان برای پختن تخم‌مرغ است که به دلیل حفظ ویتامین‌ها و مواد مغذی آن، بسیار موردتوجه متخصصان تغذیه قرار گرفته است.

یک تخم مرغ بزرگ ۷۸ کالری دارد و مواد مغذی فراوانی را در خود جای داده است. یک وعده تخم مرغ ۲ تا ۴ عدد تخم مرغ است. سه عدد تخم مرغ بزرگ آب پز شده، کمتر از ۲۴۰ کالری دارد.

تخم‌ مرغ آبپز به شکلی کاملاً طبیعی و بدون استفاده از روغن یا چربی پخته می‌شود که این باعث حفظ خواص تغذیه‌ای آن می‌شود. در ادامه با زندگی سالم همراه شوید تا به برخی از خواص تخم‌مرغ آبپز اشاره کنیم:

حفظ مواد مغذی

آبپز کردن تخم‌مرغ باعث حفظ ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌های موجود در تخم‌مرغ می‌شود.در نتیجه، از این روش پخت برای حفظ خواص تغذیه‌ای تخم‌مرغ استفاده می‌شود.

کاهش مصرف چربی

با پخت تخم‌مرغ به روش آبپز، نیاز به استفاده از روغن یا چربی برای پختن تخم‌مرغ کاهش می‌یابد. این باعث کاهش مصرف چربی و کالری در وعده‌غذایی می‌شود.

سلامت با تخم مرغ آبپز

سادگی و سلامت

روش آبپزکردن بسیار ساده و سلامت است و نیاز به استفاده از روغن یا چربی ندارد. این روش مناسب برای افرادی است که به دنبال یک روش پخت سالم و ساده هستند.

هضم آسان

تخم‌مرغ آبپز به دلیل شکل نرم ، هضم آسان‌تری دارد که باعث جذب بهتر مواد مغذی تخم‌مرغ در بدن می‌شود.

منبع پروتئین

تخم‌مرغ یک منبع عالی از پروتئین است که با پختن آن به شکل آبپز، این خصوصیت حفظ می‌شود. پروتئین‌های تخم‌مرغ برای ساخت بافت‌های بدن و حفظ سلامت عضلات بسیار مهم هستند.

باتوجه‌به خواص تخم‌مرغ آبپز، این روش پخت برای حفظ خواص تغذیه‌ای تخم‌مرغ و استفاده از آن در رژیم غذایی سالم بسیار مناسب است.سادگی و سلامت این روش باعث شده است که بحث استفاده از تخم‌مرغ آبپز در رژیم‌های غذایی سالم و تناسب‌اندام بسیار موردتوجه قرار گیرد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا