پزشکی و سلامت

خواص باقالا(باقالی Fava Beans)

خواص درمانی باقالا یا همان باقالی( Fava Beans ) چیست؟

یک متخصص تغذیه راجع به باقالا میگوید: باقالا چه در نوع تازه یعنی دارای طبعی سرد و تر ، چه به صورت خشک یعنی دارای طبعی سرد و خشک پر از املاح معدنی مثل فسفر و آهن و ویتامین های A ،B، C میباشد، ویتامین A که در باقلا یافت میشود برای تقویت چشم و بینایی، برای رشد استخوان و نیز سلامت پوست لازم است. باقالا شامل مواد مغذی برای بدن است مثل ویتامین کا(K) و پتاسیم که پتاسیم عملکرد قلب را تنظیم میکند و فشار خون طبیعی را حفظ میکند. باقالا به دلیل داشتن فسفر زیاد برای کودکان و افزایش بهره هوشی آنها بسیار مفید است.

حدیثی از امام رضا هست که میفرمایند: با خوردن باقالا خون تازه در بدن تولید میشود و ساقها محکم میشوند. خوردن باقلا از ایجاد یبوست جلوگیری میکند و ما را از ابتلا به پوکی استخوان حفظ میکند. در واقع  باقالی با تقویت مغز قلم استخوان این تاثیر را میگذارد. پتاسیم موجود در باقالی برای عروق و سلامت قلب مفید است.

اگر بافالا را با آب سرکه یا آب بپزیم  و آن را با پوست بخوریم برای درمان اسهال مزمن بسیار مفید است. در خوردن باقالا زیاده روی نکنید. زیرا خوردن زیاد باقالا عوارضی مانند سنگینی و ایجاد نفخ در معده میشود و اگر فردی دارای نقص وراثتی فاویسم یا کمبود آنزیمی باشد کم خونی را تشدید میکند. پس باید در مصرف باقالی احتیاط  کنیم.

باقالا و خواص درمانی آن

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا