تغذیه سالم

خواص بادام‌هندی، از سلامت قلب تا کاهش وزن

5 مورد از فواید و خواص بادام هندی | بادام‌هندی که شکلی شبیه کلیه دارد از فواید بسیاری برای سلامتی بدن برخوردار است.

1- بادام‌ هندی و سلامت قلب

این آجیل سرشار از چربی‌های اشباع نشده است که سلامتی آن توسط کارشناسان تغذیه تأیید شده است. این نوع از چربی‌ها به‌طور طبیعی به کاهش سطح لیپوپروتئین کم چگال (آل دی آل) کلسترول کمک می‌کنند که به معنای پیشگیری از بیماری قلبی است.

بادام‌ زمینی همچنین حاوی فیبر و استرول‌های گیاهی است که به کاهش میزان کلسترول بد کمک می‌کند.

علاوه بر مزایایی این مغز درختی برای قلب دارد، بادام‌زمینی حاوی ویتامین E و ال-آرزژینین است که اولی به کاهش رشد جرم در شرایین کمک می‌کند. می‌دانیم که شریان‌های مسدود ریسک حمله قلبی را به‌طور تصاعدی بالا می‌برد و دومی برای سلامت دیواره‌های شرایین مفید است.

2- بادام‌ هندی شما را با تحرک نگه می‌دارد

پایین آوردن فشار خون، جلوگیری از حملات مکرر میگرنی، تنظیم الگوی خواب به هنگام یائسگی زنان، کاهش شدت حملات آسم و جلوگیری از حملات قلبی از جمله فواید بادام‌هندی به دلیل داشتن منیزیم است که به رسیدن کلسیم به سلول‌های عصبی کمک می‌کند.

3- ریسک سنگ کیسه صفرا را کاهش می‌دهد

مطالعات نشان می‌دهد زنانی که به‌طور منظم حدود 28 گرم آجیل را به‌صورت هفتگی مصرف می‌کنند ریسک رشد سنگ کیسه صفرا را به طرز باورنکردنی کاهش دادند. خوردن بادام‌ هندی و دیگر مغزهای درختی این ریسک را تا 25 درصد پایین می‌آورد.

فواید بادام هندی
فواید و خواص بادام هندی

4- خواص مس را تجربه کنید

وجود مس در بادام‌هندی و دیگر مغزها به این دلایل برای سلامتی عمومی بدن مفید است شما را انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد. تولید لیزیل اکسیداز در پی مصرف مس به انعطاف استخوان‌ها، مفاصل و رگ‌های خونی کمک می‌کند.

ریسک سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد. مواردی مانند افزایش تولید رادیکال آزاد مربوط به مدفوع و افزایش فعالیت فسفات قلیلی آب مربوط به مدفوع از ریسک فاکتورهای سرطان روده بزرگ هستند. هر دو این عوامل با مصرف منظم مس در وعده‌های غذایی کاهش می‌یابد.

همچنین امراضی مانند پوکی استخوان، پارگی رگ‌های خونی، ضربان نامنظم قلب، کم‌خونی و آرتروز روماتوئید ازجمله بیماری‌هایی است که احتمال ابتلا به آن در صورت عدم مصرف مس افزایش می‌باید.

5- احتمال چاقی را کاهش دهید

حتی اگر کالری بالایی مصرف می‌کنید درصورتی‌که آجیل را به بخش منظمی از رژیم غذایی خود تبدیل کنید ریسک چاقی شما افزایش نخواهد یافت. خوردن مغزهای درختی به‌صورت هفتگی ریسک افزایش وزن را پایین می‌آورد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا