آرایش و زیبایی

خمیردندان جادویی، دندا‌‌نهایتان را دوباره می‌سازد

فناوری‌های نوین درمانی این‌بار به سراغ تولید خمیردندان با قابلیت‌های شگفت انگیز رفته است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ، دانشمندان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکنندهٔ خمیردندان به تازگی یک خمیردندان منحصر به فرد ساخته‌اند که در عرض تنها ۳ روز می‌تواند به بازسازی ۸۲ درصد مینای دندان آسیب دیده در افراد بپردازد.

گفتنی است، این خمیردندان که به نسبت نمونه‌های کاری گرانقیمت‌تر و هم تیوپ آن ۱۰پوند برآورد قیمت شده است، می‌تواند با فناوری پیشرفته بکار رفته در خود به ترمیم دندان آسیب دیده و تولید لایه جدید در حفره‌های میکروسکوپی دندان که در اثر مصرف نوشابه گازدار و یا غذاهای شیرین ایجاد شده‌اند بپردازد.

در ترکیب این خمیردندان هوشمند موادی مانند کلسیم سیلیکات و فسفات سدیم وجود دارد که ایجاد لایهٔ جدید بر روی دندان‌ها می‌شوند.

در عین حال به گفتهٔ سازندگان این خمیردندان لایهٔ جدیدی ساخته شده بر روی دندان توسط این محصول بسیار قوی و محکم است و دیگر احتمال کمی دارد که میکروب‌ها و باکتری‌ها بتوانند در دندان حفره ایجاد نمایند.

کار‌شناسان اعتقاد دارند، این شیوهٔ جدید می‌تواند یک برگ برنده برای افرادی باشد که جنس دندان‌های آن‌ها نا‌مرغوب است و مدام مجبور به رفتن به دندان پزشکی و پرداخت هزینه‌های سرسام آور هستند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا