پزشکی و سلامت

خطرات خوردن قره قروت

 

مزه ترش قره قروت از اسید لاکتیک آن است که این ماده بسیار برای بدن مضر و خطرناک می‌باشد.

دکتر حسن اکبری متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوانگفت: مزه ترش قره قروت به خاطر درصد بسیار بالای اسیدلاکتیک آن می‌باشد. میزان اسیدلاکتیک قره قروت به قدری زیاد است که می شود گفت خود اسیدلاکتیک است. اسید لاکتیک یک ماده دفعی برای بدن محسوب می‌شود زیرا خون را شدیداً اسیدی کرده و تعادل PH خون را به هم می‌زند.

 

وی افزود: در بدن انسان مقدار PH متعادل بین 7/34 و 7/40 می‌باشد که کمی قلیایی است و باید در این محدوده نگه داشته شود در غیر این صورت بعضی از واکنش‌های آنزیمی انجام نمی‌گیرد و تنظیم فعالیت‌های فیزیکی و شیمیایی درون سلولی با مشکل مواجه می‌شود.

 

دکتر اکبری اظهار داشت: مصرف قره قروت به شدت خون را اسیدی می‌کند و آن را از حالت قلیایی طبیعی خود خارج می‌کند. بدن برای ترمیم و تصحیح این حالت بسیار مخرب که می‌تواند در صورت ادامه بسیار خطرناک شود و فعالیت ارگان‌ها و سلول‌ها را مختل کند. دست به دامن استخوان‌ها و دندان‌ها می‌گردد تا کلسیم آنها را برای قلیایی کردن خود آزاد کند. این کلسیم آزاد شده از استخوان‌ها سپس توسط کلیه‌ها دفع می‌شود و در نتیجه مصرف قره قروت باعث پوک شدن استخوان‌ها و ضعف دندان‌ها می‌گردد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اسیدلاکتیک قره قروت باعث انواع بیماری‌های قلب و عروق، کاهش نرون‌های مغزی، ضعف حافظه، خورده شدن دیواره سرخرگ‌ها و سیاهرگ‌ها، ضعف سیستم ایمنی بدن، لقی دندان‌ها، تشنج و ضعف اعصاب می‌شوند و اینکه برخی پزشکان قوه قدرت را برای رشد  کودکان، کاهش فشارخون و درمان پوکی استخوان و خرابی دندان‌ها تجویز می‌کنند کاملاً اشتباه است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا