آرایش و زیبایی

جوان شدن با جابجا كردن چربى از بدن به چانه – قسمت دوم

 

دکتر مریم ملکی [ متخصص پوست و مو

چه کسی کاندید تزریق چربى در  چانه است ؟
افرادى که فکر میکنند چانه ندارند یا چانه آنها کوچک یا عقب است، میتوانند کاندیدای مناسبی برای این عمل باشند. اما افرادی که چانه باریکی دارند و میخواهند چانه عریضتری داشته باشند هم در این گروه قرار میگیرند. همچنین چانه های کوتاه که ارتفاع عمودی بیشتری میخواهندو افرادى که میخواهند کمى صورتشان کشیده تر بنظر آید و یا بیمارانی که فاصله نوک چانه تا گردن آنها کم است هم میتوانند با این روش  نواقص را برطرف کنند. در پایان افرادى که با بالا رفتن سن دچار تحلیل رفتگى حجم چانه و چروک و ناصافى در چانه شده اند نیز کاندید بسیار مناسبى براى تزریق چربى در چانه هستند

انجام این چگونه است و آیا عوارض خاصی به همراه دارد ؟
نخست قسمت پهلوها  بیحسى موضعى داده میشود و از سوراخ  کوچکى در پوست با یک کانولاى ظریف مقدارى چربى خارج مى شود و پس از آماده سازى در همان جلسه چربى با کانولاى ظریف ترى وارد پوست چانه میشود و چربى به زیر آن تزریق مى گردد. این چربى علاوه بر افزایش حجم سبب جوانسازى سطح پوست نیز میگردد. به دلیل اینکه درصد زیادى از این چربى جذب میگردد معمولا پزشک مقدارى از چربى را براى یک یا دو جلسه دیگر در فریزر نگهدارى میکند.

* به مدت دو هفته تورم در چانه وجود دارد . فرد میتواند با استفاده از ماسک به سر کار خود برگردد.
* فعالیت های سبک مانند راه رفتن و تماشای تلویزیون را میتوانید انجام دهید.
* غذاها در هفته اول باید نرم باشند. غذاهای سفت را نجوید .
* در صندلی راحتی بخوابید یا از چندین بالش استفاده کنید تا سر شما در زمان خواب بالاتر قرار بگیرد زیرا این امر به کاهش تورم صورت کمک میکند.
* درد معمولا در این روش ناچیز است

تزریق چربى در چانه چه تاثیرى روى چانه مى گذارد ؟

  • افزایش جلوآمدگی چانه
  • افزایش پهنای چانه (عریض تر کردن چانه)
  • مخفی کردن غبغب
  • افزایش ارتفاع عمودی چانه و کشیده تر نشان دادن صورت
  • کاهش یا رفع فرورفتگی عضله چانه و جوانسازى پوست و روشنتر کردن رنگ چانه
  •   بهبود تناسب و هماهنگی کلی صورت

(یک چانه کوچک باعث میشود که بینی بزرگتر به نظر برسد).

عوارض بعد از عمل تزریق  چانه چگونه است ؟
ممکن است تورم و کبودی در چانه وجود داشته باشد که تا 2-1هفته طول میکشد.
مواردی که باید در این روش  مورد توجه قرار بگیرد :
تزریق چربى در  چانه تاثیر قابل توجهی در ظاهر دارد. در مورد میزان جلو آمدگی لازم چانه و نیز میزان پهنا یا بلندی که برای چانه می خواهید، فکر کنید. البته پزشکتان آنالیز چهره را انجام می دهند و توصیه هایی براساس نواقص زیبایی و نیازهای شخصی شما ارائه میکنند. در نظر داشته باشید که مردان و زنان را نباید به یک شیوه درمان کرد زیرا مردان معمولا با چانه های بزرگ بهتر به نظر میرسند درحالیکه انجام این کار برای زنان باعث میشود ظاهری مردانه پیدا کنند.

روش های دیگری را نیز میتوان همراه با تزریق چربى انجام داد ازجمله لیپوساکشن گردن،مزوتراپى جهت کاهش حجم چربى غبغب ، تزریق چربى در لبها، و گونه ها و گودى زیر چشمها و انجام هایفو جهت لیفت و کشیدن  بدون جراحى صورت و گردن ، این روش ها باعث مشخص تر شدن حدود گردن می شوند (با برداشتن چربی اضافه و واضحتر شدن زاویه بین گردن و چانه ) ، تاثیرات و نتیجه کلی تزریق چربی چانه را افزایش می دهند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا