آرایش و زیبایی

جوانسازی پوست با ماسک انار

ماسک انار برای جوانسازی پوست و رفع خشکی پوست بسیار موثر است. خواص برخی میوه ها محدود به ارزش غذایی آنها نیست چه آنکه ترکیبات موثره موجود در میوه ها می توانند کاربرد چشمگیری در زیبایی پوست و رفع مشکلات پوست داشته باشد. از این گروه می توان به انار اشاره کرد که به مرور زمان ارزش و کارائی خود را در روشن سازی رنگ پوست و احیاء شادابی پوست به اثبات رسانده است.

انار بهترین دوست پوست شماست. خواص هسته دانه های انار دارای خواص شگفت انگیزی است. ملکه کلئوپاترا این هسته ها را به منظور رنگ کردن و درخشان ساختن مو با حنا در می آمیخت. امروزه از گل انار در تولیدات محصولات آرایشی نظیر تقویت کننده ها و مرطوب کننده ها استفاده می شود.

خوردن دانه انار یکی از موثرترین روش های جوانسازی پوست و شاداب نگاه داشتن پوست است. دانه انار حاوی انتی اکسیدان است. این عنصر نقش بسزائی در جلوگیری از پیری پوست دارد. انار منبع غنی ویتامین و پتاسیوم است و میتوان از آن در لایه برداری پوست استفاده کرد.

خشکی پوست

از دست رفتن آب بدن را دی هیدریشن می نامند که علت خشکی پوست است. برای حل کردن این مشکل ابتدا باید علت اصلی آن را فهمید. چندین فاکتور در خشکی پوست موثرند از جمله محیط، آب و هوا، موقعیت سلامتی یا نوع زندگی. بعضی از آنها به آسانی قابل علاج هستند ولی بعضی دیگر زمان و تلاش بیشتری را برای درمان نیازمندند.

انار و رفع خشکی پوست

گل انار می تواند از خشکی پوست جلوگیری کند. سیستم گردش خون را تقویت کرده و به نوسازی بافت ها و سلول ها مدد می رساند. آب انار حاوی هورمون ” استروجن” است. این هورمون بر شادابی پوست و جوانی بانوان تاثیر شگفت آوری دارد.

ماسک انار برای جوانسازی پوست

اگر احساس می کنید دچار “خستگی پوست” شده اید واجب است تا از ماسک انار استفاده کنید. بدین منظور، انار را به دو نیمه تقسیم کنید. هدف ما استفاده از دانه های ریز قرمز رنگ است. این دانه ها را درون ظرف عمیقی ریخته و کمی له کنید. آب انار را برای مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بمالید و به آرامی ماساژ دهید. سپس پوست را بشوئید. از ماسک انار دو بار در هفته استفاده کنید.

مجله اینترنتی زندگی سالم

سپیده پوربابایی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا