اجتماعی

جهل روز گذشت. دستاوردهای اربعبن حسینی چیست؟

جهل روز گذشت. دستاوردهای اربعبن حسینی چیست؟

اربعین چه عدد سنگینی، چهل روز گذشت، چهل روز بی حسین(ع) گذشت در این چهل روز چه‌ها که ندیدید؛ آتش، سیلی، تازیانه، اشک کودکان و سرهای بریده. روز اربعین زمانی است که حرم امام حسین (ع) یعنی کاروان اسرا از شام به مدینه مراجعت کردند و روزی است که جابربن عبدا… انصاری ازمدینه به کربلا رسید تا به زیارت قبر امام حسین(ع) بشتابد و او نخستین کسی است از مردمان که قبر آن حضرت را زیارت کرد .

تعبیرات عدد اربعین

عدد اربعین در متون دینی تعبیراتی دارد یک نمونه ازآن سن رسول خدا (ص) در زمان مبعوث شدن  است که چهل سال بود یا در قرآن آمده است میقات موسی با پروردگارش در طی چهل روز حاصل شد یا اینکه حضرت آدم چهل شبانه روز روی کوه صفا در حال سجده بود و موارد بسیار دیگر .
اربعین، کربلا، حسین (ع) ، شهادت، اهل بیت، اسارت، کوفه، شام . مقدمه ورود خاندان مکرم سید‌الشهدا به کربلا در راه بازگشت از شام به مدینه در روز اربعین و الحاق سر مقدس ابا عبدا… الحسین (ع) به پیکرمطهرش در آن روز یکی دیگر از وقایع مبهم واقعه عاشورا و حوادث پس از آن است. زینب سلام ا… علیها، هم درحرکت به سمت کربلا همراه امام حسین(ع)، هم در حادثه روز عاشورابا آن سختی‌ها و آن محنت ها  وهم در حادثه بعد از شهادت حسین بن علی (ع) وبی‌سرپناهی این مجموعه به جا مانده کودک و زن، به عنوان یک ولی الهی آنچنان درخشید که نظیر او را در طول تاریخ نمی‌توان پیدا کرد، بعد هم حوادث پی در پی در دوران اسارت. حضرت زینب(س) در کوفه و در شام در نزد خداوند متعال مقامی یافته است که برای ما قابل توصیف نیست. اربعین به ما این درس را داد که باید یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل توفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت .

اربعین حسینی
جهل روز گذشت. دستاوردهای اربعبن حسینی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا