فناوری

جمعیت جهان را آنلاین ببینید

 

نقشه‌ای که مشاهده می‌کنید، توسط موسسه Internet دانشگاه آکسفورد و با استفاده از داده‌های سال 2013 World Bank ترسیم شده است.

به گزارش دريچه فناوري گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به اینکه تنها یک سوم جمعیت جهان به اینترنت دسترسی دارند، در صورت ترسیم نقشه جمعیت آنلاین جهان، بسیاری از کشورها از چنین نقشه‌ای حذف خواهند شد. به استثنای کشورهای نیجریه و مصر، وسعت قاره آفریقا در این نقشه بسیار کم خواهد بود، در حالی که آلمان، فرانسه و بریتانیا تا حد زیادی بزرگ می‌شوند و به این ترتیب اروپا به یک قاره عظیم الجثه تبدیل خواهد شد.

 

 

 

این نقشه نشان می‌دهد که آسیا دارای 1.24 میلیارد کاربر اینترنت است، یعنی معادل یک دوم کل کاربران اینترنت در جهان. کشور چین با 600 میلیون شهروند آنلاین، بیشترین کاربران اینترنت را در جهان دارد و در رده‌های بعدی نیز ایالات متحده با 270 میلیون کاربر آنلاین، هند با 190 میلیون کاربر آنلاین و ژاپن با 110 میلیون کاربر آنلاین قرار دارند. جمعیت بسیار زیاد، درصد پایین کاربران آنلاین در چین و هند را جبران می‌کند. همان طور که در این نقشه می‌بینید، کشور ایران دارای 20 تا 40 درصد کاربر آنلاین است.

 

 

خارج از اروپا، آمریکای شمالی و اقیانوسیه، تنها 5 کشور بیش از 80 درصد کل جمعیت آنلاین جهان را در اختیار دارند. این کشورها عبارت اند از ژاپن، کره جنوبی، بحرین، قطر و امارات متحده عربی.

این نقشه با اندازه گیری کشورها مبتنی بر تعداد کاربران آنلاین و در نظر گرفتن ابعاد واقعی کشورها و قاره‌ها ترسیم شده است.

 

منبع: تک شات

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا