پزشکی و سلامت

جلوگیری از افزایش قند خون با برگ بو

خونکارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: نوشیدن دَم کرده برگ بو قبل از هر وعده غذایی از افزایش قند خون جلوگیری می نماید.

اصغر نقشی افزود: آنزیم های موجود در آن با شکستن پروتئین ها و کمک به هضم غذا، علایم اختلالات گوارشی را کاهش می دهد و ناراحتی معده را درمان می کند.

وی تشریح کرد: برای رفع لكه‌های غیر طبیعی پوست، میوه برگ بو و به اندازه گیلاس به صورت پودر درآورده با عسل مخلوط نموده روی لك قرا داد.

نقشی با اشاره ای به ترکیبات معدنی برگ بو ادامه داد: این ادویه منحصر به فرد حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی نظیر مس، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، سلینیوم، روی و منیزیم است که در سلامت فرد نقش حیاتی بر عهده دارند.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: ویتامین آ موجود در برگ بو تقویت قدرت بینایی را در پی خواهد داشت.

وی به نقش برگ بو در پیشگیری از دیابت اشاره کرد و اظهار داشت: خاصیت آنتی اکسیدان در آن به بدن در تولید انسولین کمک می کند و در نتیجه در بهبود بیماری دیابت موثر است.

نقشی تاکید کرد: دَم كرده برگ‌های این گیاه دارویی را برای برطرف شدن عفونت‌های روده‌ای موثر می دانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا