پزشکی و سلامت

جایگزین جدید ماست با خاصیت ضد حساسیت

دانشمندان موفق به تولید مواد جدید برای جایگزین‌کردن ماست معمولی شدند.

ایسنا:  محققان دانشگاه پلی‌تکنیک والنسیا، با استفاده از باکتری‌های پروبیوتیک مشتق‌شده از غلات و آجیل‌ها، “شیرهای گیاهی” را به دست آورده‌اند که می‌تواند جایگزین ماست معمولی شود.

این مواد برای افرادی که به شیر گاو یا لاکتوز آلرژی دارند و همچنین کودکان و زنان باردار طراحی شده است.

تیم علمی مطالعات خود را با بادام، جو و فندق انجام داد و به زودی استفاده از گردو و شاه‌بلوط را برای تولید مواد خام این محصولات جدید ارزیابی خواهد کرد.

تعدادی از این محصولات ویژگی‌های ضدالتهابی را در سلول‌های روده از خود بروز داده‌اند که این امر، واکنش‌های آلرژیک ناشی از غذا را کاهش و دسترسی زیستی به آهن را افزایش می‌دهد. ماده پروتئینی موجود در شیر گاو و ترکیبات آلرژن مانع از جذب آهن می‌شوند.

بر اساس تحقیقات انجام‌شده، شیرهای جدید دارای ماتریکس خوبی برای رشد و زیست‌پذیری باکتری‌های پروبیوتیک در طول عمر این محصول و به ویژه پس از مصرف آن هستند.

این پروژه به افزایش دانش در خصوص مشخصه‌های تغذیه و سلامت شیرهای گیاهی از نظر کاربردهای صنعتی در آینده برای توسعه محصولات با کیفیت خلاقانه مناسب هم برای عموم مردم و هم برای گروههای خاص کمک خواهد کرد.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا