پاسخ های ویزیت رایگان

تپش قلب و آریتمی عامل ضخیم شدن دریچه قلب است؟

تپش قلب و آریتمی عامل ضخیم شدن دریچه قلب است؟

اگر دچار تپش قلب و آریتمی شده اید سعی نکنید خود درمانی کنید با مراجعه به یک پزشک قلب در صورت صلاحدید وی اکو انجام دهید تا بدانید آیا دریچه قلبتان ضخیم شده یا خیر؟ هرگونه کار اشتباه و مصرف داروی خودسرانه چه شیمیایی و چه گیاهی میتواند سلامت شما را به خطر بیندازد و وضعیت قلبتان را به جای بهبود بخشیدن بدتر کند. در رابطه با این موضوع با دکتر معصومه صادقی متخصص قلب و عروق به گفتگو نشستیم.

سوال: تپش قلب و آریتمی

22 سال سن دارم و تقریبا یک سال پیش بود که به دلیل تپش قلب و آریتمی به پزشک مراجعه کردم و با انجام اکو مشخص شد دریچه قلبم ضخیم شده؛ طبق دستور پزشک روزی سه عدد پروپرانول 10 مصرف کردم، حدود 2ماه به کاهش علائم کمک کرد، اما مصرف دارو را ادامه ندادم؛ چون پزشک به من نگفت تا کی داروهایم را مصرف کنم. الان زمان هایی که تپش قلب طولانی پیدا می کنم، یک عدد قرص می خورم ولی در طول روز با فعالیت‌های کم هم تپش قلب پیدا می‌کنم. سوالم این است که دارو را به چه صورت باید مصرف کنم؟ خیلی نگران پیشرفت بیماری هستم (گشاد شدن دهلیز) آیا مصرف دارو می‌تواند روند پیشرفت را کُند کند؟ ضمنا پزشک به من گفته دو سال بعد باید مراجعه کنم، حالا با توجه به این شرایط لازم است که زودتر مراجعه کنم؟لطفا راهنماییم کنید.
دکتر معصومه صادقی متخصص قلب و عروق : ببینید به طور کلی تپش قلب علامت شایعی است که حتی در قلب نرمال هم ممکن است دیده شود. تپش های قلب معمولا نیاز به درمان ندارد، خصوصا اگرقلب از نظرویژگی ساختاری نرمال باشد. بااین حال اگرچه تپش قلب موضوع خاصی نیست، اما این بیمار باید با مراجعه به پزشک مربوطه و انجام اکوی مجدد از پیشرفت احتمالی گشادی دهلیز قلبشان مطمئن شود.

تپش قلب
تپش قلب و آریتمی عامل ضخیم شدن دریچه قلب است؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا