فناوری

تولید ظروف یک بار مصرف با پوست پرتقال

پرتقال

محققان کشور موفق شدند از پوست پرتقال روغنی را تولید کنند که می‌توان از آن ظروف یک بار مصرف دوستدار طبیعت با قابلیت بازیافت تولید کرد.

میلاد مسعودی- مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره گفت: در این پروژه تحقیقاتی موفق به طراحی و ساخت دستگاه تولید کننده پلیمر کربنات پلی لیمونین شدیم.

وی با بیان اینکه تولید این پلیمر با استفاده از پوست پرتقال تولید می‌شود، اظهار داشت: این دستگاه علاوه بر تولید پلیمر کربنات پلی لیمونین، قادر به تولید روغنی با استفاده از پوست پرتقال است.

مسعودی عنوان این روغن را روغن “لیمونین” ذکر کرد و یادآور شد: این روغن ماده اصلی و تشکیل دهنده پلیمر کربنات لیمونین است که در صنعت نساجی، پلاستیک سازی و همچنین صنعت دارو سازی کاربردهای زیادی دارد.

مجری طرح با تاکید بر اینکه روغن و پلیمر تولید شده دارای بسیاری از خصوصیات پلی استرین است، خاطر نشان کرد: این دو محصول زیست تخریب پذیر و دوستدار محیط زیست است.

وی به کاربردهای این این محصولات اشاره کرد و افزود: این روغن در صنعت پلاستیک برای تولید پلی اتیلین کاربرد دارد ضمن آنکه از آن می‌توان ظرف یک بار مصرفی را تولید کرد که قابل بازیافت و دوستدار محیط زیست است.

مسعودی خاطر نشان کرد: ایده این طرح به صورت نیمه صنعتی در حال تولید است و با انعقاد قرار دادی از سوی دو شرکت در صنعت پلاستیک کاربردی شده است.

 لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا