پزشکی و سلامت

تهیه گوشت چرخ کرده از اندام مردگان درچین و توزیع آن در بازار ایران!!

تهیه گوشت چرخ کرده از اندام مردگان درچین و توزیع آن در بازار ایران!!

از شایعه تا واقعیت توزیع گوشت چینی ها در بازارهای مختلف جهان از جمله ایران

 چند روزی است شایعه تهیه گوشت چرخ کرده از اندام مردگان درچین و توزیع آن در بازار کشورهای مختلف از جمله ایران  در تلگرام می‌چرخد وذهن اقشارمختلف را به خود مشغول کرده، به گونه ای که تحقیقات میدانی دربازار نشان می‌دهد طی این مدت انتشار این خبر برخرید گوشت چرخ کرده هم اثرگذاشته است. در عکس‌های منتشره آمده «مراقب باشید گوشت‌های ارزان چرخ کرده به هیچ وجه نخرید. چین شروع کرده به صادر کردن گوشت مرده هایش، انتشار دهید.برای پیوند عضو به چین سفر نکنید! گزارشی تکان‌دهنده از تجارت سیاه اعضای بدن در چین». پیگری رد این خبر بهانه ای شد تا نسل فردا بررسی هایی انجام دهد.
در اولین پیگیری یکی از مسئولان که ترجیح داد نامی از او برده نشود، گفت : این یک شایعه دروغین بین المللی است و ادعای صادرات گوشت مردگان چینی به آفریقا را دارد، نه ایران! در نوشته‌های تصویر همین شایعه هم به آفریقا اشاره شده که شایعه پردازان به آن توجه نکرده اند! در واقع  گسترش این شایعه با انتشار ادعای یک زن زامبیایی در فضای مجازی و روزنامه ای محلی در ماه مه 201۶ بود که همان زمان توسط مقامات ارشد چینی تکذیب شد!  تصاویر به کار رفته در شایعه یا ساختگی یا بی ارتباط با مطلب هستند. مونتاژ ناشیانه ای است که مخالفین جهانی استفاده از گوشت حیوانات از آن استفاده می کنند. درپیگیری دوم مدیرکل اداره دامپزشکی استان اصفهان نیز با ابراز تاسف ازباورهای غلط مردمی گفت : این موضوعی است که از شبکه‌های مجازی درآمده است. متاسفانه برخی بدون تعقل بسیاری از اخبار نادرست را پذیرفته و نقل محافل خود می کنند. درصورتی که چیزی جز تشویش و نگرانی هرچه بیشتر اذهان را به دنبال ندارد. دکترشهرام موحدی با تاکید براینکه درایران هیچ گوشت چرخ کرده‌ای وارد نمی شود، تصریح کرد: دراین زمینه آنچه وارد ایران می شود گوشت گوساله برزیلی و لاشه گوسفند است که آن هم صددرصد مورد تایید سازمان دامپزشکی کشور است.
وی اضافه کرد : گوشت‌های وارداتی درتمام مراحل از ذبح شرعی گرفته تا مباحث بهداشتی ورود تحت نظارت ماموران و روحانی ویژه اعزامی از سازمان دامپزشکی کشورمان قرارمی گیرد؛ بنابراین از آنجا که تمام گوشت های وارداتی از مبادی رسمی باید تحت نظارت همه جانبه بهداشتی و شرعی قرارگیرد، این اطمینان خاطر را به همه مردم می دهیم که اخبار اخیرشبکه های مجازی مبنی بر ورود گوشت چرخ کرده از چین، آن هم موضوعی که مطرح شده کذب محض است.

گوشت چرخ کرده از اندام انسان
تهیه گوشت چرخ کرده از اندام مردگان درچین و توزیع آن در بازار ایران!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا