فناوری

تلفن همراه خود را سریع تر شارژ کنید!

با افزایش درصد استفاده از تلفن همراه یا تبلت در کارهای روزانه مساله کم شدن شارژ باتری دستگاه و نیاز به شارژ مجدد آن در سریع ترین زمان ممکن به یک معضل تبدیل شده است.

افزایش شارژ موبایل

با افزایش درصد استفاده از تلفن همراه یا تبلت در کارهای روزانه مساله کم شدن شارژ باتری دستگاه و نیاز به شارژ مجدد آن در سریع ترین زمان ممکن به یک معضل تبدیل شده است. شارژ باتری با استفاده از شارژر فراهم شده در یک تلفن همراه نخستین و سریع ترین گزینه ممکن به نظر می رسد. اما آیا همواره سریع ترین گزینه استفاده از شارژر استاندارد دستگاه است و آیا به کارگیری شارژرهای قدرتمندتر می تواند به تلفن همراه یا تبلت صدمه بزند؟

در ادامه چند روش مطمئن برای شارژ سریع تر تلفن همراه یا تبلت پیشنهاد خواهیم داد؛ با این توضیح که روش های یادشده برای هر وسیله دیگری که با استفاده از USB شارژ می شود کارایی دارند.

از درگاه USB کامیپوتر استفاده نکنید

در غیاب شارژر، استفاه از درگاه های USB کامپیوتر یا دستگاه های مشابه نخستین گزینه جانشین به نظر می رسد، اما فراموش نکنید این گزینه کندترین گزینه نیز خواهدبود. درگاه های استاندارد USB 1.0 یا USB 0.2 قادر به انتقال 5.0 آمپر جریان هستند، در حالی که در USB 3.0 این جریان به 0.9 آمپر افزایش یافته است.

این در حالی است که یک شارژر USB مجزا قادر به انتقال تا 1.5 آمپر جریان خواهد بود هرچند درگاه های USB 3.1 از جریان سه آمپر نیز پشتیبانی می کنند. برای درک بهتر از قدرت درگاه های USB بدنیست اشاره کنیم که آیفون 6 با شارژری با قدرت یک آمپر عرضه می شود و همان طور که می بینید، با استفاده از درگاه USB3 تلفن همراه دیرتر از زمان استفاده از شارژر استاندارد گوشی شارژ خواهدشد. این مساله در مورد بیشتر تلفن های همراه اندرویدی نیز صدق می کند.

البته در برخی از مادربوردهای جدید درگاه هایی مخصوص شارژ درنظر گرفته شده است، درگاه هایی که معمولا با رنگی مجزا (اغلب قرمز) مشخص شده و استفاده از آنها می تواند جایگزینی مناسب برای شارژر استاندارد باشد.

استفاده از شارژرهای قدرتمندتر

به جای استفاده از شارژر استاندارد دستگاه خود، می توانید از شارژرهای قدرتمندتر استفاده کنید. برای نمونه می توانید به جای شارژر یک آمپری (پنج وات) استاندارد آیفون 6 از شارژر 2.1 آمپر (12 وات) آی پد بهره بگیرید و در زمان کمتری به شارژ کامل تلفن همراه خود برسید.

نگران استفاده از شارژرهای قدرتمندتر و ضرر احتمالی آنها برای باتری گوشی نیز نباشید؛ چرا که دستگاه شما در صورتی از توان بیشتر شارژر قدرتمندتر استفاده می کند که ظرفیت بهره گیری از آن را داشته باشد. با استفاده از این روش نه تنها صدمه ای به تلفن همراه یا تبلت وارد نخواهدشد، بلکه دستگاه شما در زمان بسیار کمتری شارژ شده و برای استفاده آماده می شود.

استفاده از کابل USB مناسب

بهترین گزینه در زمان شارژ تلفن همراه استفاده از کابل USB موجود در بسته اولیه دستگاه است. هر کابل USB قادر به انتقال درست قدرت شارژر به تلفن همراه نیست و بهره گیری از کابل های ارزان قیمت با کیفیت پایین می تواند زمان شارژ را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

استفاده نکردن از تلفن همراه در زمان شارژ

این نکته به نظر واضح و انکارناپذیر به نظر می رسد با این وجود اغلب کاربران تلفن همراه اهمیت چندانی برای این مساله قایل نیستند. استفاده همزمان از تلفن همراه در زمان شارژ به مصرف انرژی و در نتیجه شارژ کندتر و دیرتر تلفن همراه منجر می شود. هرچه برنامه های در حال اجرا بار پردازشی سنگین تری داشته باشند، زمان شارژ نیز طولانی تر خواهدشد.

اگر همزمان با شارژ تلفن همراه مشغول لذت بردن از بازی محبوب خود هستید انتظار نداشته باشید تلفن همراه به این زودی ها به شارژ کامل برسد. قراردادن تلفن همراه در حالت هواپیما یا خاموش کردن آن نیز می تواند در شارژ سریع تر دستگاه موثر باشد، اما نباید فراموش کرد که با استفاده از این دو گزینه از دسترس خارج می شوند.

استفاده از پک باتری های اکسترنال یا شارژر اتومبیل یک باتری اکسترنال نمی تواند به شارژ سریع تر تلفن همراه شما کمک کند، اما در سفرهای طولانی مدت بهره گیری از باتری اسکترنال برای شارژ تلفن همراه به روشن ماندن دستگاه برای مدت طولانی تر و تا رسیدن به یک منبع برق و اتصال شارژر کمک خواهدکرد.

برخی از باتری های اکسترنال به گونه ای طراحی شده اند که امکان اتصال دائمی آنها به تلفن همراه و خلاص شدن از حمل یک دستگاه اضافی وجود داشته باشد. در صورت استفاده از اتومبیل شخصی برای سفر، به کارگیری یک شارژر استاندارد اتومبیل بهترین گزینه برای شارژ تلفن همراه یا تبلت خواهدبود.

استفاده از امکان Quick Charge

برخی از دستگاه های جدید از امکانی با نام Qiuck Charge بهره می برند که در حقیقت بخشی از امکانات تراشه های Qualcomm است. با استفاده از این امکان و البته شارژر مخصوص که ممکن است مجبور باشید به صورت جداگانه خریداری کنید می توان در نیم ساعت نیمی از باتری دستگاه را شارژ کرد.

هفته نامه عصر ارتباط

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا