آرایش و زیباییچرا و چگونه

تشخیص عطر تقلبی از اصل

چگونه عطر اصل را از تقلبی تشخیص دهیم ؟

تشخیص عطر تقلبی از اصل . به خاطر داشته باشید که خرید عطر تقلبی با قیمت کم، شاید در نظر اول هوشمندانه به نظر برسد، اما به دلیل کیفیت خیلی پایین عطر‌های تقلبی، به نوعی دور ریختن پول به حساب می‌آید و همان هزینه‌ای را نیز که بابت خرید عطر تقلبی صرف کرده‌اید هدر خواهد داد.

در این میان بالا رفتن قیمت عطر و ادکلن‌های اصل نیز موجب شده که شرکت‌های بسیاری به تولید عطر‌های تقلبی با هزینه‌ای کمتر بپردازند.  این نوع از عطر‌ها قطعاً کیفیت محصولات اصل را ندارند و از ماندگاری بسیار کمی نیز برخوردار هستند.

تست عطر : 

حتماً پیش از انتخاب و خرید محصول موردنظر خود عطر را بر روی قسمتی از پوست دست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که آلرژی ندارید و محصولی اصل انتخاب نموده‌اید. در زمان تست عطر این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ماندگاری عطر تا چند ساعت است و آیا بر اساس گذر زمان تغییر بو و رایحه دارد یا خیر.

قیمت عطر : 

طبیعی است که یکی از اصلی‌ترین معیار‌هایی که افراد را به خرید عطر تقلبی وا می‌دارد هزینه به مراتب پایین آن‌هاست؛ بنابراین اگر محدودیت مالی ندارید این را بدانید که عطر‌هایی که به شکل غیرمنطقی و بیش از حدی ارزان‌قیمت هستند، قطعاً عطر تقلبی بوده و ماندگاری خوبی نیز نخواهند داشت.

چگونه عطر اصل را از تقلبی تشخیص دهیم
چگونه عطر اصل را از تقلبی تشخیص دهیم

توجه به بسته‌بندی عطر : 

معمولاً در بسته‌بندی عطر‌های اصل از سلفون‌هایی استفاده می‌شود که ضخامت زیادی دارند و به طور کامل بر روی بسته‌بندی قرار گرفته و به آن چسبیده‌اند. در صورتی که در عطر‌های تقلبی، سلفون‌ها نازک‌تر بوده و به خوبی بر روی جعبه قرار نگرفته‌اند.

معمولاً در بسته‌بندی عطر‌های اصل تمامی بخش‌های تاخورده بسیار مرتب و بدون هیچ نقصی قرار می‌گیرند، در صورتی که در نمونه‌های تقلبی معمولاً تاخوردگی‌ها غیرمنظم و با پهنای غیرمنطقی طراحی می‌شوند..

طراحی عطر : 

باید این نکته را نیز اشاره کنیم که معمولاً در طراحی بطری عطر‌های اصل، تمامی بخش‌ها با هم کاملاً منطبق بوده و تناسب دارند. به همین دلیل هم هست که درب عطر به خوبی بسته شده و شما را اذیت نمی‌کند، در صورتی که در عطر‌های تقلبی معمولاً درب عطر‌ها به خوبی جا نیفتاده و با اندازه عطر تناسب ندارند.

نکته دیگری که می‌توانیم بگوییم توجه به رنگ مایع عطر است. به طور کلی در برند‌های معروف و محصولات اصل از رنگ بسیاری برای مایع عطر استفاده نمی‌شود. به همین دلیل هم غالباً عطر‌های اصل مایع کمرنگ‌تری دارند، در صورتی که در نمونه‌های تقلبی و فیک معمولاً رنگ مایع عطر تیره‌تر است و به خوبی نیز می‌توان این تفاوت را مشاهده کرد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که پیش از انتخاب و خرید عطر موردنظر به رنگ مایع عطر و محصولی که در دست دارید دقت کنید.

ماندگاری عطر : 

یکی از ویژگی‌های مهمی که در تشخیص عطر اصل از عطر تقلبی مؤثر است توجه به میزان ماندگاری عطر است. معمولاً عطر‌های اصل چیزی حدود ۶ ماه ماندگاری خواهند داشت که این میزان می‌تواند به نسبت مواد تشکیل‌دهنده عطر و اینکه بر پایه چه چیز‌هایی تولیدشده متفاوت باشد، در صورتی که عطر‌های تقلبی خیلی زودتر از چیزی که فکرش کنید ماندگاری بوی خود را از دست می‌دهد.

مجله زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا