پزشکی و سلامت

تشخیص سرطان پروستات از روی طاسی مردان

سلامانهمطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد مردانی که طاسی سر آن‌ها الگوی خاصی داشته باشد و 45 سال سن داشته باشند، احتمال ابتلای آن‌ها به سرطان پروستات پیشرفته تا 40 درصد افزایش می‌یابد.
به گزارش پایگاه خبری سلامانه و به نقل از medical news today مطالعات قبلی نیز به رابطه میان سرطان پروستات و الگوی طاسی مردان بر میزان آندروژن (هورمون جنسی مردانه) دست یافته بود. همچنین تحقیقات بعدی نشان داده بود که طاسی پیشانی با سرطان پروستات در مراحل و درجات بالاتر و طاسی قسمت تاج سر با سرطان پروستات خوش خیم در ارتباط است.
اما این بار محققان مؤسسه ملی سرطان در بتزدا مریلند با استفاده از ابزاری تصویری که در اختیار شرکت‌کنندگان مرد مطالعه خود قرار دادند دریافتند که کدام یک از الگوهای کم مویی در سن 45 سالگی با سرطان پروستات در ارتباط است. یافته‌ها نشان داد مردانی که طاسی آن‌ها در قسمت پیشانی و نیز به شکل تاجی شکل اما در حد متوسط بود 40 درصد بیشتر دچار سرطان پروستات پیشرفته بودند. اما هیچ نشانه‌ای از ریسک برای مردانی با الگوهای دیگر طاسی و سرطان پروستات به دست نیامد.
محققان می‌گویند با وجود احتمال قوی برای ارتباط میان رشد طاسی و سرطان پروستات نباید برای به کار بردن این یافته‌ها برای مراقب از بیماران شتاب کنیم و به تحقیقات بیشتری برای تأیید این موضوع نیاز است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا