پزشکی و سلامت

تشخیص آلزایمر از طریق آزمایش خون

 

محققان انگلیسی موفق به توسعه یک پروتکل شدند که قادر به پیش‌بینی سریع بیماری آلزایمر است؛ این شناسایی تنها با یک آزمایش ساده خون انجام می‌شود.

محققان انگلیسی اعلام کردند: پروتئین‌های خون می‌تواند بروز بیماری آلزایمر را که یک بیماری عصبی و علاج ناپذیر است را پیش‌بینی کند؛ در واقع با یک آزمایش ساده خون می‌توان خطر ابتلا به این بیماری را حتی قبل از اینکه علایم آشکار شوند، شناسایی کرد و هدف از این شناسایی و تحقیق، به دلیل پیشگیری از آن و درمان سریع است.

 

 

 

دانشمندان از دانشگاه آکسفورد و کالج سلطنتی با نزدیک به 10 سال کار بر روی این تحقیق، به چنین نتایجی دست پیدا کرده‌اند.

 

به گفته «سیمون لاوستون» پروفسور دانشگاه آکسفورد، آزمایشی بر روی 1248 نفر انجام شد که 87 درصد آنان نشانه‌هایی از ابتلا به بیماری و اختلالات حافظه داشتند.

 

با این آزمایش حتی می‌توان سال‌ها قبل از مبتلا شدن به بیماری، آن را تشخیص داد، در صورتی که بسیاری از آزمایش‌های بالینی با شکست مواجه شدند.

 

دانشمندان از طریق تحقیقاتی که انجام داده‌اند، دریافتند که شروع به توسعه این بیماری بیش از 10 سال قبل از نخستین نشانه‌هاست و تشخیص این بیماری در اسرع وقت برای پزشکان و محققان بسیار مهم است.

 

 

 

«سیمون لاوستون» اضافه می‌کند: یک تست ساده خون می‌تواند بیماری را در مراحل خیلی زود شناسایی کند و این شناسایی برای آزمون‌های بالینی جدید موثر است و می‌تواند بیماری را به عقب انداخته یا درمان کند.

 

محققان در نظر دارند آزمایش پروتکل خود را بر روی 5 هزار تا 10 هزار نفر انجام دهند اما فقط با یک آزمایش خون امکان پذیر نیست؛ محققان آمریکایی نیز به تازگی اعلام کرده‌اند که نشانگرهای زیستی که می‌تواند خیلی زودتر این بیماری را شناسایی کند، پیدا کرده‌اند.

 

در حال حاضر چندین شرکت بزرگ دارویی در تلاش هستند با روش‌های مختلف علل زوال عقل و درمان برای متوقف کردن پیشرفت آن را پیدا کنند؛ با این حال در طول 15 سال گذشته بیش از 100 داروی تجربی بی اثر بودند اما فقط باعث می‌شود تکامل آن آهسته شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا