فناوری

ترفندی جالب برای خاموش کردن کامپیوتر از راه دور

در ویندوز قابلیتی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن سیستم خود را ازراه دور خاموش و یا ری‌استارت کنید.

به گزارش خبرنگار اورژانس IT  باشگاه خبرنگاران،این قابلیت برای مکان‌هایی که چندین کامپیوتر در آن وجود دارد بسیار کارآمد است زیرا با استفاده از یک کامپیوتر می‌توانید تمام کامپیوترها راخاموش کنید.

مرحله اول

در ابتدا لازم است این امکان را که بطور پیش‌فرض غیرفعال است،فعال کنید.برای اینکار در منوی START عبارت services.msc را تایپ کنید و کلید ENTER را بزنید.

حالا در پنجره باز شده به دنبال Remote Registry بگردید و روی آن کلیک راست کرده و عبارت  Properties را انتخاب کنید.

در این پنجره تنظیمات Startup را روی  Automatic  تنظیم کرده و برروی دکمه Start کلیک کنید تا سرویس اجرا گردد.

مرحله دوم

در این مرحله به سراغ فایروال بروید.درمنوی START عبارت  Allow a program را تایپ کرده و ENTER را بزنید. در پنجره باز شده برروی عبارت  Change settings کلیک کنید وعبارت  WMI Windows Management Instrumentation را فعال کنید.

نحوه خاموش کردن از راه دور

برای خاموش کردن کامپیوتر موردنظر از راه دور در منوی START  عبارت Command Prompt را تایپ کرده و کلیدENTER  را بزنید. بعد از باز شدن صفحه کدنویسی کد shutdown /i را تایپ کنید تا پنجره Remote Shutdown باز شود.

حالا از پنجره باز شده می‌توانید کامپیوترهایی که قصد دسترسی برای خاموش کردن آنها را دارید اضافه نمایید.همچنین می‌توانید برنامه را طوری تنظیم کنید که قبل از خاموش شدن کامپیوتر به کاربران هشدار داده شود.

اگر نام کامپیوتر مورد نظرتان را نمی‌دانستید می‌توانید از آن کامپیوتر برروی Computer در منوی START کلیک راست کرده و Properties را انتخاب نمایید. در پنجره باز شده نام کامپیوتر نمایش داده خواهد شد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا