پزشکی و سلامت

ترفندهای درمان سریع درمان گودی و پف زیر چشم

 

برطرف کردن گودی وپف‌های زیر چشم و اطراف ناحیه چشم به راحتی امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار كلينيك گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طبق مطالعات انجام شده توسط پژوهشگران در دانشگاه روچستر، بر طرف کردن گودی‌ها و پف‌های زیر چشم واطراف ناحیه چشم به راحتی امکان پذیر است.
معمولا درسنین 25 تا 35 سالگی اطراف چشم در مردان و زنان یک حالت فرو رفتگی به خود می‌گیرد و افتادگی زیر چشم در سنین 30 تا 45 سالگی شایع است.
خستگی، استعمال دخانیات، ژنتیک، شکلات آب و هوایی عوامل ایجاد پف یا سیاهی دور چشم هستند گاهی مشکلات کم‌خوابی یا پرخوابی و خستگی روزمره،باعث ایجاد این مشکلات هستند با کمک چند روش که در  زیر با آنها اشاره می‌شود تخفیف علائم امکان پذیراست.
چند روش برای بر طرف کردن گودی و پف زیر چشم:
چای کیسه‌ای:
برای مصرف این چای، پیشنهاد می‌شود دو بسته چای مصرف شده را به مدت 10 دقیقه در یخچال قرار  دهید و بعد به حالت خوابیده روی چشم‌هایتان بگذارید. این روش بسیار مناسب برای روزهایی است که از کم خوابی یا پر خوابی، زیر چشم پف می‌کند.
پوست خیار:
خیار حاوی ویتامین K  و مناسب فعال سازی جریان خون است دو برش دایره‌ای خیار را به مدت 10 دقیقه در یخچال گذاشته سپس به مدت 10 دقیقه روی چشم‌های بسته قرار دهید .
یخ:
سرما نیز جریان خون اطراف چشم و طبع جریان مویرگ‌های زیر چشم را نیز فعال می‌کند البته اثر بخشی سرما و یخ سریع است، اما پایدار نیست و حدودا 20 دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. پیشنهاد می‌شود کمی یخ را در دستکش و یا کیسه قرار داده و به مدت 10 دقیقه روی زیر چشم‌ها قرار دهید.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا