نظافت و شستشو

ترفندهای طلایی و به درد بخور برای خانه تکانی سال نو (قسمت اول)

ترفندهای خانه تکانی | بهار نزدیک است و فصل خانه تکانی شده، زمان آن رسیده که خانه‌هایمان را درست و حسابی تمیز کنیم. این رسم خانه تکانی برای شروع فصل بهار و سال نو، علاوه بر اینکه باعث سلامت جسمی و روحی می‌شود حس و حال بهار را نیز به خانه می‌آورد.

حال در این مقاله ما بهترین ترفندها را برای خانه‌تکانی سال نو جمع‌آوری کرده و در اختیارتان قرار داده‌ایم. با zendegisalem همراه باشید.

پاک کردن شیرآلات با لیموترش به روش طبیعی

1- شیرآلاتتان لک شده‌اند؟ با لیموترش به روش طبیعی لکه‌های شیرآلات را پاک کنید

لیموترش به دلیل دارا بودن اسید سیتریک برای پاک کردن لکه‌های آب روی شیرآلات بسیار عالی‌ست. می‌خواهید شیرآلات درخشان و عاری از لکه داشته باشید؟ نصف لیموترش را روی شیرآلات بمالید و نتیجه را ببینید.

تمیز کردن ماکروویو با آب و پوست لیمو

2- برای تمیز کردن ماکروویو آب لیمو و پوست لیمو را درون آن قرار داده و دستگاه را روشن کنید

لیموترش را از وسط نصف کرده و آب لیمو را در نصف فنجان آب بچلانید و پوست لیمو را نیز در آن خورد کنید. دستگاه را به مدت 3 دقیقه روشن کرده و سپس اجازه دهید ترکیب 5 دقیقه درون دستگاه بماند و درب دستگاه را باز نکنید. بخار حبس شده در دستگاه باعث از بین رفتن کثیفی شده و راحت‌تر می‌توانید چربی‌های درون دستگاه را تمیز کنید.

پاک کردن گچ و رسوب سر دوش حمام با سرکه

3- برای پاک کردن و از بین بردن گچ‌های سر دوش از سرکه سفید استفاده کنید

دوست دارید با استفاده از ترفندهای طبیعی حمام‌تان را تمیز کنید؟ سرکه به مرور باعث از بین بردن رسوبات سر دوش حمام می‌شود. سرکه سفید را داخل کیسه فریزر ریخته و سردوش را درون آن قرار داده و سر پلاستیک را با کش محکم ببندید.

اجازه دهید سر دوش حمام به مدت 1 شب داخل سرکه سفید بماند. قبل از اینکه از دوش استفاده کنید اجازه دهید کمی آب برود تا هنگام دوش گرفتن بوی سرکه نگیرید.

لیست بخش های خانه تکانی شب عید
لیست بخش های مختلف برای خانه تکانی شب عید

تمیز کردن سینک ظرفوشویی با جوش شیرین

4- با جوش شیرین سینک‌های استیل ضد زنگ را تمیز کنید

سینک و شیرآلاتتان را با آب کمی خیس کنید و سپس مقداری جوش شیرین مالیده و با اسفنج تمیز کنید. اگر می‌خواهید قدرت پاک کننندگی را بیشتر کنید، کمی هم نمک به جوش شیرین اضافه کنید.

تمیز کردن شیشه با روزنامه

5- شیشه‌ها و آینه‌هایتان را با روزنامه تمیز کنید

¼ فنجان سرکه سفید، 2 فنجان آب و 2 قاشق چایخوری صابون مایع را در یک بطری اسپری ترکیب کنید. ترکیب را روی شیشه اسپری کرده و با روزنامه تمیز کنید تا شیشه و آینه‌هایتان بدون موج تمیز شوند.

جوهر موجود در روزنامه نقش یک ساینده ملایم را ایفا می‌کند، به همین دلیل می‌توانید از روزنامه‌های باطله برای تمیز کردن سطوح ذکر شده استفاده کنید.

تمیز کردن گریل با پیاز

6- گریل را با پیاز تمیز کنید

هوا در حال خوب شدن است و فصل کباب پختن و گریل کردن است. وقت آن رسیده که گریل‌تان را تمیز کنید. کمی سرکه سفید روی گریل بپاشید. پیاز را نصف کرده و روی گریل بمالید. اسید موجود در پیاز باعث تمیز شدن گریل می‌شود.

7- از فیلترهای قهوه استفاده کاربردی کنید

برای پاک کردن جای انگشت و لک و گرد و غبار روی صفحه تلویزیون و رایانه، از فیلتر قهوه استفاده کنید. فیلتر قوه به دلیل دارا بودن فیبر ملایم می‌تواند برای نظافت موارد ذکر شده عالی عمل کند. فقط حواستان باشد این کار را با ملایمت انجام دهید.

ترفندهای خانه تکانی
ترفندهای خانه تکانی

تمیز کردن کتری و توستر با کرم تارتار

8- برای تمیز کردن دستگاه توستر و کتری چای از کرم تارتار استفاده کنید

1 قاشق چایخوری کرم تارتار را با کمی آب ترکیب کنید که یک ترکیب شل به دست آید، حال محلول را روی وسایل استیل ضد زنگ خود بمالید تا متوجه درخشنگی آن شوید.

9- قبل از اینکه مبل یا فرشتان را بشویید، برچسب روی آنها را بخوانید

برای تمیز کردن اسباب وسایل خانه باید از تمیزکننده‌های مناسب و مخصوص آن وسیله استفاده کنید. برای آشنایی با کدهای مخصوص برای راهنمایی مواد مورد استفاده برای تمیز کردن وسیله با حروف زیر آشنا شوید:

برچسب راهنمای تمیز کردن وسیله‌های خانه:

W: از محلول‌های پاک کننده برپایه آب استفاده کنید.

S: از حلال‌های خشک شویی استفاده کنید. اصلا از آب استفاده نکنید.

S-W: از پاک کننده‌های بر پایه آب یا حلال‌های خشک شویی استفاده کنید.

X: فقط جاروبرقی یا برس استفاده کنید.

10- زمانی که در حال تغییر دکوراسیون هستید، برای جلوگیری از ایجاد خراش و تسهیل جابجایی، زیر پایه‌های مبلمان و میزها و وسایل سنگین حوله قرار دهید

اگر می‌خواهید دکوراسیون منزل‌تان را تغییر دهید، از یک حوله تمیز تا شده زیر پایه‌های وسایلتان استفاده کنید، تا هم راحت‌تر جابجا شوند و هم خش بر روی پارکت و سرامیک ایجاد نکنند.

این هم 10 مورد اول از ترفندهای خانه تکانی شب عید برای شما عزیزان. شما هم برای مجله زندگی سالم چند ترفند خانه تکانی ارسال کنید تا در قسمت دوم منتشر کنیم.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا