پزشکی و سلامت

ترشيجات براي اين افراد ممنوع است!

ترشیيكي از متداول‌ترين توصيه‌ها براي پيشگيري از چاقي مصرف نكردن ترشي‌جات است اما مواد غذايي ترش خواص بسياري نيز براي برخي از افراد دارد.

احمد ساعدي متخصص تغذيه و رژيم درماني  گفت: انواع و اقسام ترشي جات با تركيب مواد مختلف ساخته مي‌شوند كه همگي غذا خوردن را دلپذيرتر از آن چه كه هست مي كند .  در ترشي، طعم‌هاي مختلفي همچون: كلم، هويج، شلغم، فلفل، سير، سيب‌زميني و بسياري از سبزي‌هاي ديگر وجود دارد.

وي افزود: مصرف ترشي باعث افزايش اشتها مي‌شود كه در نهايت چاقي را به دنبال دارد.

وي در ادامه گفت: زماني كه حجم زيادي از غذا كه حاوي نشاسته، قند و چربي است  وارد بدن مي‌شود و بدن  را به مرور زمان چاق مي‌كند كه چاقي راه را براي ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي هموار مي‌سازد.

وي اذعان داشت: سنگيني بعد از پرخوري و ناراحتي‌هاي معده كه ايجاد مي‌شود اگر ادامه‌دار شود در طولاني‌مدت به بيماري مزمن نيز تبديل مي‌گردد.

وي گفت: ترشيجات به طول كل مضر نيست چرا كه از انواع ميوه‌ها و سبزيجات تشكيل شده است كه علاوه بر خواص فوق‌العاده ميوه و سبزي حاوي فيبر نيز هستند.

وي خاطر نشان كرد: فيبرها از منابع غذايي بسيار مفيد هستند كه عمل سوخت و ساز بدن را بهتر كرده و منافع زيادي متوجه سلامتي فرد است.

وي به افراد توصيه كرد: ترشي را در ظروف پلاستيكي نگه ندارد و در شيشه‌هاي شفاف قرار دهند چرا كه ظروف پلاستيكي از موادي تشكيل شده است كه زمانيكه در معرض حرارت قرار مي‌گيرد تجزيه مي‌شود كه بسيار سرطان‌زا هستند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا