فناوری

تبدیل تمامی سطوح به صفحه لمسی

امواج کامپیوترمهندسان قطعه نرم‌افزاری جدیدی را ارائه داده‌اند که هر سطحی را به صفحه لمسی تبدیل می‌کند.

 Ubi (یو بی) قطعه‌ نرم‌افزاری است که با یک ویدیو پروژکتور، سیستم کینکت برای حسگر عمق ویندوز و یک PC دارای ویندوز ۸ کار می‌کند، هر سطحی را به صفحه لمسی تبدیل می‌کند.

یو بی ای بر روی PC که ویدیوی پرتوافکن‌شده را ارائه می‌دهد، عمل می‌کند و با استفاده از ابزار ورودی حسی حرکتی Kinect متعلق به مایکروسافت، بر تصویر پرتوافکن‌شده نظارت می‌کند.

هر پروژکتور و هر سطحی (مانند سطح میز) تا زمانی که تصویر به اندازه کافی شفاف باشد، این عمل را انجام می‌دهد.

هنگامی که «یو بی» انگشت را ثبت می‌کند یا این که دست به داخل فریم می‌رود، به سادگی حرکت آن را که گویی حرکت انگشت بر روی بخش مشابه صفحه رایانه است، تقلید می‌کند.

به طور مثال، چنانچه کاربر به طور فیزیکی بر روی باکس ویژه‌ موجود بر روی دیوار پرتوافکن‌شده، انگشتش را حرکت دهد، «یو بی» به صورت دیجیتالی همان باکس را بر روی رایانه حرکت داده و موجب می‌شود که حرکت پرتوافکن‌شده با دست کاربر حرکت کند.

«یو بی» توسط «شرکت تعاملی یوبی» واقع در سیاتل و شریک مایکروسافت، طراحی شده و هم‌اکنون در چهار نسخه قابل‌دسترس است.

برنامه پایه که فقط امکان لمس تک‌انگشتی و یک تصویر پرتوافکن‌شده با اندازه بیش از ۱۱۴ سانتی‌متر را می‌دهد، برای هر PC، صد و چهل و نه دلار به فروش می‌رود.

از سوی دیگر، نسخه Enterprise که لمس بیش از ۲۰ انگشت یا دست و یک نمایشگر ۲۵۴ سانتی‌متری را پشتیبانی می‌کند، هزار و ۴۹۹ دلار فروش می‌رود.

سازمان‌های مختلفی طی سال‌های اخیر در تلاش برای طراحی نمایشگرهای تعاملی پراتوافکن‌شده بوده‌اند.

منبع:ایسنا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا