پزشکی و سلامت

بی توجهی به درد ساق پا موجب آمبولی ریه می‌شود

 

درد ناحیه ساق پا می‌تواند ناشی از نشانه‌ای مهم از ایجاد لخته خون در رگ‌های عمقی پا باشد که بی توجهی به درمان ‌آن می‌تواند موجب آمبولی ریه شود.

سعید ترابیان زاده متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:‌ درد ممکن است در هر قسمتی از بدن به وجود آید و بی توجه به برخی از دردهای به وجود آمده می‌تواند برای انسان خطرناک و تهدید کننده باشد.

 

وی با اشاره به این که درد ساق پا از جمله دردهای کمتر شناخته شده است، افزود:‌ این درد به طور عمده به دلیل انسداد رگ‌های داخلی یا عمقی و در نتیجه ایجاد لخته خون بروز می کند.

 

ترابیان زاده تاکید کرد: درد در ناحیه ساق پا می‌تواند نشانه‌ای مهم از ایجاد لخته خون در رگ‌های عمقی پا باشد که بی توجهی به درمان می‌تواند موجب آمبولی ریه شود.

 

وی یادآور شد:‌ در واقع به دلیل انسداد رگ‌های داخلی یا عمقی و ایجاد لخته خون، تکه‌ای از این لخته جدا شده و در مسیر جریان خون وارد ریه‌ها شود و در نتیجه خطر آمبولی ریه را به دنبال داشته باشد.

 

ترابیان زاده گفت:‌ ورزش نکردن و نداشتن تحرک بدنی، نشستن طولانی مدت در یک مکان، چاقی و اضافه وزن، ابتلا به سرطان، حاملگی و پیری از جمله عواملی است که خطر انسداد رگ‌های عمیقی، ایجاد لخته خون در ناحیه پا، درد در ساق پا و در نتیجه آمبولی ریه را افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا