روانشناسی

بیماری خطرناکی که از رنگ ملحفه‌ها به سراغتان می‌آید

پتورنگ البسه و ملحفه‌ها می‌تواند بر روی بهبود و یا بدتر شدن بیماری تأثیر بگذارد و لذا توجه به نوع رنگ و طرح ملحفه‌‌ها و البسه در هنگام بیماری بسیار مهم و قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ افراد هنگامی که دچار سرماخوردگی و یا آنفولانزا می‌شوند عملا از کم شدن نیروی تمرکز و بدخلقی رنج می‌برند.

گفتنی است:در هنگام بیماری ذهن افراد کندتر کار می‌کند و به علت درگیری سیستم ایمنی بدن و مغز برای مبارزه با عوامل بیماری‌زا فرد دچار احساس کم حوصلگی می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ یکی از اصلی ترین مکان‌های خانه برای یک فرد مبتلا به بیماری سرماخوردگی و یا آنفولانزا تخت خواب او است زیرا باید ساعت‌های طولانی در آنجا استراحت کند.

پزشکان توصیه می‌کنند: ملحفه، بالشت و رو انداز بیمار از رنگ‌های روشن انتخاب شود و همین‌طور از طرح‌های شلوغ برای آن استفاده نشود.

پزشکان علت این امر را افزایش توان ضدعفونی کردن پارچه‌های با نقش ساده و روشن برای پرستاران فرد می‌دانند، همین‌طور نقش‌های ساده می‌تواند باعث آرامش اعصاب و کم شدن درگیری‌های ذهنی او برای تمرکز بر روی اشیاء کنار خود شود.

تمرکز شدید بر روی موضوعات مختلف در حین بیماری می‌تواند باعث تشدید علائم بیماری بویژه تب و سردرد در افراد شود.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا