روانشناسی

بیش فعالی چه تاثیری در ازدواج دارد؟

 

این افراد در گفتگو کردن و نحوه‌های دست یابی و همچنین در ازدواج دچار مشکل هستند.

دکتر سیما فردوسی روانشناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگارانگفت:‌ بیش فعالی در مهارت‌های اجتماعی تاثیر نامطلوب می‌گذارد این نوع افراد حوصله مکالمه ندارند و در صحبت های دیگران عجولانه رفتار میکنند و عمدتا افراد عجولی هستند.

این افراد در گفتگو کردن و نحوه‌های دست یابی و همچنین در ازدواج دچار مشکل هستند.

 

وی افزود: بیش فعالان در رابطه برقرار کردن با همسر خود، حرف همسر را نمی‌پذیرند و قدرت تمکین پایینی دارند، کیته توزی را پیشه می‌گیرند و دائما با همسر خود دعوا می‌کنند و نمی‌توانند رابطه سالمی در همسرداری داشته باشند.

 

وی ادامه داد: راه درمان این نوع افراد در نگاه اول قبل از ازدواج است که باید به یک روانشناس و متخصص مراجعه کنند و مهارت‌های اجتماعی را یاد بگیرند و در گام بعدی با مصرف دارویی باید آن‌ها را درمان کرد.

 

وی خاطر نشان کرد:‌ این گروه از افراد باید فعالیت‌های بدنی مداوم داشته باشند و در فعالیت‌های هنری شرکت کنند.

 

دکتر فردوسی در پایان گفت: بیش فعالان انرژی زیادی دارند بنابراین از مصرف غذاهایی که در بدن تولید انرژی فراوان می‌کند باید خودداری شود.

 

وی گفت:‌بیش فعالان باید رژیم غذایی مناسبی را داشته باشند.برای مثال از مصرف بیش از حد قند و شکر و کافئین خودداری کنند و سوسیس و کالباس و غذاهای فست فودی در برنامه غذایی شان حذف شود و تا حد امکان از میوه‌ها، پروتین‌ها و آب استفاده کنند.

 

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا